De vraag

HOE VERBINDEN WE HET EVENT AAN DEN BOSCH?

De opdrachtgever

MARGRIET WINTER FAIR

Margriet Winter Fair is het grootste winterfeest van Nederland. Het is een jaarlijks terugkerend evenement dat in 2018 voor de achtiende keer is gehouden. Sinds 2017 is het event verhuisd van de vertrouwde thuisbasis Jaarbeurs Utrecht naar de Brabanthallen in ‘s-Hertogenbosch. Een gewaagde stap. Arthur & Brent werd gevraagd om een promofilm te maken waarin de natuurlijke verbinding met de stad ‘s-Hertogenbosch zichtbaar is. Het werd een film dat het gevoel van Margriet Winter Fair verbond aan het gevoel van deze bourgondische stad. 

ONZE AANPAK.

Voor de eerste film hebben we ingespeeld op hoe trots de Bosschenaren op de eigen stad zijn. De kenmerken gastvrij, bourgondisch, met elkaar en genieten stonden daarbij centraal. Deze kenmerken passen één op één op de waarden die Margriet Winter Fair als basis gebruikt om het event op te bouwen. Samen met Smart Media Productions werd het storyboard opgesteld en samen met partners uit de stad werd filmmateriaal verzameld. De promofilm maakte direct duidelijk: ‘s-Hertogenbosch en Margriet Winter Fair horen bij elkaar. 

Openingsfilm

De promofilm viel in de smaak bij de organisatie van de Margriet Winter Fair. De film is gebruikt tijdens de opening, die door burgemeester Jack Mikkers van ‘s-Hertogenbosch werd gedaan.  

Vervolgopdracht 2018

Ook voor editie van 2018 werd Arthur & Brent gevraagd om het merk via film te activeren. Margriet Winter Fair zit vooral in die kleine momenten die het meer dan waard maken om het event te bezoeken. Deze momenten van klein geluk werden in zeven filmpjes in beeld gebracht. 

Een film die raakt

Tijd investeren in de aanloop naar de filmdag is van levensbelang. Wat is het doel, wie is de doelgroep en welke boodschap wil je gaan vertellen. Het maken van het juiste storyboard helpt de filmmakers om de beelden te schieten die raken.