FPH Ploegmakers – Een passend merkverhaal

  • Activatie
  • B2B
  • Employer Branding
  • Identiteit
  • Strategie

De vraag

Welk merkverhaal past bij ons?

De opdrachtgever

Aannemersbedrijf FPH Ploegmakers

Ondanks de grote projecten die het bedrijf landelijk uitvoert, viel aannemersbedrijf FPH Ploegmakers nog niet echt op. Om als merk meer bekendheid te genereren bij potentiële opdrachtgevers en bij toekomstige werknemers, wilde de directie meer aandacht besteden aan de eigen communicatie. Maar welk verhaal moet er worden verteld? Waar staat het bedrijf voor en waar gaat het voor? Arthur & Brent heeft het bedrijf begeleid in het kiezen van de juiste richting en uitstraling voor het merk met een bijbehorende communicatiestrategie.

Onze aanpak

Een merktraject doorlopen betekent samen op ontdekkingsreis gaan. Op zoek naar het onderscheidend vermogen. Via deskresearch en werksessies met directie en medewerkers is een positionering bepaald.  Eén die perfect past bij dit familiebedrijf met ambities.

Samen met AMVP/GO is de visuele identiteit ontwikkeld en tastbaar gemaakt in vele middelen zoals kleding, bestickering materieel, promotiefilms, koffiekopjes etc. Na de implementatie blijven we betrokken als strategisch partner. Bijvoorbeeld op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en projectcommunicatie.

De bank

De uitkomst

Dat maken wij.

Het was even schrikken toen we voorstelden de merknaam aan te passen. Maar met de heldere onderbouwing en de aansprekende visuele identiteit viel alles perfect op zijn plek. De merkessentie ‘Dat maken wij’ vat het merk in drie woorden krachtig samen. Met elkaar gaat FPH voor de beste resultaten. Inventief in de aanpak en trots op het eindresultaat. 

Het resultaat

Succes in employer branding

De nieuwe strategie wierp ook online direct zijn vruchten af. Ondanks een krappe arbeidsmarkt solliciteerden veel meer mensen dan voorheen. Ook ontstond er een positieve flow bij de medewerkers. Het motto ‘Dat maken wij’ heeft in de organisatie zijn plek gevonden en brengt nieuwe energie in het team. 

Als je een echte `transfer` wil maken als bedrijf, dan gaat een samenwerking met A&B méér opleveren dan je vooraf verwacht, enorm verrast door de huidige profilering. Heel erg enthousiast over! Bedankt!

Rob Janssens — FPH Ploegmakers
Marcel Ploegmakers

Is jouw merk ook toe aan een update? Neem contact op met Marcel

Bel Marcel 06 535 928 78 of Stuur een e-mail
Delen via LinkedIn