Prescan

Een nieuwe propositie voor een bredere doelgroep

Een krachtig merk zorgt voor een goede positionering in de markt. Soms is het nodig om het merk te herzien, zeker als je besluit om nieuwe doelgroepen aan te spreken zoals bij Prescan het geval is.

Prescan header

De vraag

Prescan maakt preventief medisch onderzoek toegankelijk. We zijn daarom aan de slag gegaan met:

  • Analyseren van de huidige en nieuwe doelgroep en de externe omgevingsfactoren
  • Definiëren van de nieuwe merkwaarden en merkpersoonlijkheid
  • Ontwikkelen van een nieuwe merkbelofte en/of merkessentie
  • Beschrijven van de nieuwe doelgroep
  • Opstellen nieuwe guidelines voor de visuele identiteit (brandguide)
  • Imago verbeteren

De opdrachtgever

Prescan helpt hun doelgroepom inzicht in hun gezondheid te krijgen zodat zij ervoor kunnen zorgen dat die gezondheid ook goed blijft. Met de juiste medische kennis en state of the art apparatuur wil Prescan dit inzicht in gezondheid toegankelijk maken wanneer voor wie daar behoefte aan heeft.

Prescan heeft tot nu toe een imago dat de diensten vooral voor de happy few bereikbaar zijn. Dat is echter niet waar Prescan voor staat en wil staan. Prescan maakt preventief medisch onderzoek voor een breder publiek toegankelijk. Hoog tijd dus voor Arthur & Brent om samen met Prescan aan de slag te gaan.

Onze aanpak

Een krachtig merk zorgt voor een goede positionering in de markt. Soms is het nodig om het merk te herzien, zeker als je besluit om nieuwe doelgroepen aan te spreken zoals bij Prescan het geval is. 

Als start van het herpositioneringstraject hebben we een analyse gemaakt van zowel de huidige doelgroepen als de gewenste nieuwe doelgroepen. Wat leeft er bij deze groep mensen en wat zijn hun persoonlijke doelen als het gaat om gezondheid? En in hoeverre is Prescan nu een match voor deze doelgroepen?

Ook de concurrentie en externe omgevingsfactoren zoals wetgeving zijn in kaart gebracht om uiteindelijk een goed advies uit te kunnen brengen over de positie van Prescan in de markt. Zo verandert bijvoorbeeld de wetgeving omtrent preventieve gezondheidszorg, waardoor het aanbieden van een full-body scan in Nederland niet meer mogelijk is. Onderzoek moet altijd een duidelijke aanleiding hebben en doelgericht zijn. Een belangrijke wijziging met behoorlijke consequenties!

Prescan case

Het resultaat

Het merk Prescan blijkt een winnaar binnen de huidige doelgroep en heeft bij hen een sterke merkreputatie opgebouwd. De doelgroep kan verbreed worden door meer aan te spreken vanuit overeenkomsten in levensstijl. Deze gewenste verbreding van het aanbod om een andere doelgroep aan te spreken, vraagt om een passende presentatie, benadering en service. Een high-end beleving, van website tot ontvangst en nazorg.

Door Prescan juist weer persoonlijker en exclusiever te positioneren, kan het merk maximaal (blijven) profiteren van het opgebouwde succes. Ook mag de propositie scherper neergezet worden; Prescan verkoopt namelijk geen scans, geen bloedtesten en geen hartfilmpjes, maar inzicht in iemands persoonlijke gezondheid. Dit biedt ook weer meteen kansen om contact met de klant te onderhouden in de toekomst.

Met dit advies is Prescan 100% klaar voor de toekomst. Ze zijn volop bezig met de strategie om de herpositionering te implementeren. Ook zijn ze gestart met het experimenteren met campagnes om te testen of het advies in de praktijk aanslaat.

Kitty Wilgers

Ook op zoek naar een stevige merkbasis? Neem contact op!

Bel Kitty 06 218 385 60 of Stuur een e-mail
Delen via LinkedIn