Brabants Historisch Informatie Centrum (BHIC)

Brabant in Beelden

Arthur & Brent zorgde voor een sterk merkverhaal en heldere communicatiestrategie voor Brabant in Beelden.

Resultaten

Pay-off

"Ons foto- en filmgeheugen" geïntroduceerd

2

commercials ontwikkeld i.s.m. het BHIC en Smart Media Productions B.V.

2021

In september 2021 gelanceerd via Omroep Brabant

Vraag

Hoe zorgen we dat deze speciale website van alle Brabanders wordt?

Opdrachtgever

Het Brabants Historisch Informatie Centrum (BHIC) is hét centrum voor de geschiedenis van Noord-Brabant en beheert ruim 1.500 archieven en collecties (bijna 40 kilometer papier en perkament). Via diverse thema-sites verzamelt en verspreidt BHIC bijzondere verhalen van Brabant, zodat deze niet alleen bewaard blijven, maar ook tot leven komen. www.BrabantinBeelden.nl is een thema-site met een missie. het verzamelen en veiligstellen van bewegend beeld uit Brabant heeft een grote prioriteit voor BHIC en andere Brabantse archieven. Deze website speelt hierbij een grote rol. Arthur & Brent zorgde voor een sterk merkverhaal en heldere communicatiestrategie voor Brabant in Beelden.

Onze aanpak

Met een team van direct betrokken medewerkers hebben we als eerste de missie van Brabant in Beelden bloot gelegd: ‘er liggen te veel oude filmpjes op zolder te vergaan en dat willen we voorkomen’. Daarnaast hebben we de brede concurrentie in kaart gebracht, customer journey’s opgesteld voor de diverse doelgroepen en de huidige visuele identiteit tegen het licht gehouden.

Het werk leverde mooie conclusies op. Het resultaat is een sterk merkverhaal dat richting zakelijke partners én richting de Brabanders de juiste snaar raakt. Brabant in Beelden is van ons allemaal!

Ons foto- en filmgeheugen

Brabant in Beelden is van ons allemaal. Samen zorgen we ervoor dat de site wordt bewaard, aangevuld en verrijkt. Daarom positioneren we www.BrabantinBeelden.nl als hét foto- en filmarchief van Brabant. Met de toepasselijke pay-off: Ons foto- en filmgeheugen.

Lancering en productie commercials

Het merkverhaal heeft gezorgd voor aanpassingen in de site, in- en externe presentaties en verdere communicatiemiddelen en de activatie. Brabant in Beelden is in september 2021 gelanceerd via Omroep Brabant en heeft veel positieve redactionele aandacht gekregen in de provinciale en regionale bladen.

Samen met het BHIC en videoproductiefbedrijf Smart Media Productions B.V. hebben wij 2 commercials ontwikkeld en geproduceerd om Brabant in Beelden verder op de kaart te zetten. Bekijk deze commercials hier!

Resultaat

Het resultaat van dit positioneringstraject mag er zijn. De uitkomsten hebben zich de afgelopen maanden vertaald naar een geslaagde campagne op TV en internet met boven verwachting meer bezoekers op deze nieuwe thema-site van BHIC.

Marcel Ploegmakers Staand

Stel met ons je identiteit scherp met een sterk merkverhaal en heldere communicatiestrategie.

Bel Marcel 06 53 592 875 of Stuur een e-mail
Delen via LinkedIn