Den Bosch Partners

Stads Bosch Beheer

Ontwikkeling van concept om een beweging op gang te brengen: samen vergroenen van de binnenstad van ‘s-Hertogenbosch. Guerrilla-actie opgezet en uitgevoerd om ondernemers vanuit het concept te enthousiasmeren om de (groene)handschoen aan te trekken.

Resultaten

1

Basisconcept inclusief visuele identiteit ontwikkeld

33

Complimenten bordjes verspreid over de binnenstad

42

Pop-up geveltuintjes opgezet bij diverse ondernemers

De vraag

De stad is tegenwoordig meer en meer een versteende omgeving. Door klimaatverandering kan de temperatuur in een dergelijke omgeving snel oplopen. Daarnaast loopt onze biodiversiteit steeds verder achteruit. Den Bosch pakt de handschoen op om met elkaar de binnenstad te vergroenen. 

Den Bosch Partners wil via een campagne ondernemers in de binnenstad aanmoedigen en verleiden om collectief, als straat, met gevelgroen of een geveltuintje aan de slag te gaan. Aan ons de vraag om deze campagne te ontwikkelen en waar mogelijk uit te voeren.

Case employer branding overheidsorganisaties

De opdrachtgever

Den Bosch Partners is sinds begin 2022 de formele citymarketingorganisatie van Den Bosch, een stad van historie maar ook een stad van morgen. De stad heeft een enorm onbenut potentieel van zachte en harde kwaliteiten om een rol als voorloper in stedelijke vernieuwing te pakken. De organisatie heeft gewerkt aan een sterk verhaal voor de stad en geeft nu met een kernteam verder vorm aan bovenstaande. #ZininDenBosch #Zininmorgen

Onze aanpak

Samen met de opdrachtgever zijn de doelstellingen scherp gesteld. Op basis daarvan is het advies gegeven om naast een campagne gericht op ondernemers ook te werken aan een overkoepelend concept dat aansluit bij de ambities van de stad en het stadsmerk. Een concept dat uitnodigd voor meerdere activiteiten en campagnes. Een concept waarmee een beweging op gang kan komen om samen de komende jaren de binnenstad van ’s-Hertogenbosch te vergroenen. 

Case Arthur & Brent voor DenBoschPartners

Het resultaat

Stads Bosch Beheer is in het leven geroepen om samen de binnenstad te vergroenen. Met het concept geven bestaande initiatieven een podium en wakkeren nieuwe aan. We creëren een beweging voor en door inwoners, ondernemers en pandeigenaren in de binnenstad. Samen maken we de verandering.

Het concept is geïntroduceerd tijdens een Plant Drive Thru. Direct daarna zijn op vele plekken complimentenbordjes geplant. Om bestaande groene initiatieven te bedanken. Zij zijn de voorlopers in de beweging. Tot slot zijn we met een team op pad gegaan om ondernemers te enthousiasmeren en te verleiden. Om te laten zijn dat groen echt een verschil kan maken. Op 43 plekken zijn pop-up geveltuintjes gerealiseerd. Ondernemers kregen twee foto’s (VOOR en NA) en werden op deze manier op de actie van Den Bosch Partners geattendeerd. Realiseer met elkaar de groenste straat van de stad. 

Stads Bosch Beheer is met veel enthousiasme ontvangen en smaakt naar meer. Op naar veel nieuwe initiatieven en een groenere binnenstad. 

Marcel Ploegmakers

Ik zorg dat jouw actie beter gaat groeien en bloeien

Geef mij een belletje 06-53 59 28 78 of Stuur een e-mail
Delen via LinkedIn