G&O

Nieuwe energie tastbaar maken in het merk

Wij kregen de uitdagende vraag om een nieuwe positionering te ontwikkelen en te kijken of de huidige merknaam Het Gooi & Omstreken nog past bij de corporatie.

De vraag

  • Het ontwikkelen van een herpositionering van het merk, inclusief een nieuwe merknaam en identiteit
  • In- en externe introductie van de nieuwe identiteit

De opdrachtgever

Woningcorporatie Het Gooi en Omstreken is werkzaam in 7 gemeenten in het Gooi, de Vechtstreek en Eemland. In de loop van de tijd is het werkgebied uitgebreid door fusies en uitbreidingen en biedt de woningcorporatie huisvesting aan nog meer huishoudens. De corporatie merkt dat het merk niet meer past bij de frisse, ambitieuze organisatie die ze inmiddels zijn. De werknemers zijn trots op hun werk, maar herkennen zichzelf niet meer in wat het merk uitdraagt. Wij kregen de uitdagende vraag om een nieuwe positionering te ontwikkelen en te kijken of de huidige merknaam Het Gooi & Omstreken nog past bij de corporatie.

Onze aanpak

Een goede positionering is relevant, onderscheidend, geloofwaardig en duurzaam; het geeft voor langere tijd de richting aan. Om tot een goede herpositionering voor Het Gooi & Omstreken te komen, hebben we verschillende energieke werksessies georganiseerd met medewerkers. Vragen over de kracht van het merk en waar ze op willen bouwen, stonden centraal. Voor even voelden wij ons onderdeel van de corporatie. 

Op basis van de herpositionering kozen we samen met de corporatie op een subtiele wijziging van de naam én een verfrissende nieuwe pay-off die perfect past. Met deze ingrediënten zijn we met reclamebureau De Code aan de slag gegaan om tot een verrassende en frisse visuele identiteit en huisstijl te komen, helemaal in lijn met de nieuwe positionering. Een bevlogen proces met een kleurrijk resultaat!

G+O header (1)

Het resultaat...

De uitdagende herpositionering laat zien wat de unieke kracht is van een merktraject. De energie van de corporatie wordt daarmee weer zichtbaar en tastbaar aan de buitenkant. Frisser en moderner, weer in lijn met de ambitie die de corporatie wil overbrengen op medewerkers, partners en huurders. Medewerkers zien hun motivatie en betrokkenheid bij de huurder nu letterlijk terug in de merkessentie:

Voor de huurders

‘Voor de huurders’ is daarmee ook nieuwe merkmeetlat voor medewerkers. Het geeft richting en autonomie, zodat alle medewerkers vanuit dezelfde intentie werken en beslissen. Tegelijkertijd geeft het alle ruimte voor discussie en verdere ontwikkeling van het interne merk. Want wanneer doe je het echt voor de huurders? Kun je dat nog beter doen? Door steeds in gesprek te blijven vanuit de intentie, groeit en leeft het merk.

De vernieuwde naam - G&O - is kort, eenvoudig en krachtig. De naam werd intern al vaak gebruikt. De keuze een subtiele naamswijziging doet recht aan het 50 jarig bestaan van de corporatie. Door de nieuwe visuele identiteit voelt G&O zowel vertrouwd als nieuw. 

G&O heeft het compleet vernieuwde merk eerst intern geïntroduceerd bij de medewerkers, de belangrijkste ambassadeurs van de organisatie. Ook door andere stakeholders worden de gemoderniseerde naam en identiteit goed ontvangen. G&O is klaar voor de toekomst. Voor de huurders!  

https://www.wonenbijgeno.nl/

Kitty Wilgers

Wij bouwen mee met woningcorporaties!

Bel Kitty 06 21 838 560 of Stuur een e-mail
Delen via LinkedIn