Envida

Laat het gouden randje voelen

De positionering van Envida is meer dan een gouden randje verwerkt in het drukwerk. Een belofte moet je niet ergens opplakken, dat moet je DOEN.

Gouden Randje Envida

De vraag

  • Doorvertalen van de positionering naar een passende communicatiestrategie.
  • Van positionering naar employer brandingstrategie en de doorvertaling naar een zoekmachinevriendelijke werken-bij-website en activerende vacatureteksten en campagnes.
  • Een intensieve sparringpartner om de positionering handen en voeten te geven in de dagelijkse praktijk.

De opdrachtgever

Envida is de grootste zorgorganisatie van Zuid-Limburg, gericht op verpleeghuis- en wijkzorg. Envida biedt thuis alle hulp, verzorging en voorzieningen wanneer men op leeftijd is en moeite begint te krijgen met de dagelijkse dingen. Mocht zelfstandig thuis wonen niet meer mogelijk zijn, is men van harte welkom in een van hun zorgcentra.

Envida is actief in een omgeving met een stijgende vergrijzing en jongeren die uit het gebied vertrekken, wat veel en nieuwe uitdagingen met zich meebrengt. Met hun innovatieve slagkracht en gevoel voor klantgerichtheid én onze expertise in (employer) branding slaan we de handen ineen om deze uitdagingen te lijf te gaan. Op deze manier kan Envida op een andere manier met zorg omgaan en dit op de juiste manier naar buiten brengen.

Onze aanpak

Geef je dag een gouden randje

De positionering van Envida ‘Geef je dag een gouden randje’  past bij deze Zuid-Limburgse organisatie. De uitdaging is om deze positionering te vertalen naar een interne en externe communicatiestrategie die invulling geeft aan wat dat gouden randje nu in de praktijk betekent voor de organisatie. Hoe zorg je dat de positionering steeds relevant blijft en de merkbelofte steeds sterker wordt in een snel veranderende omgeving?

Laat het gouden randje voelen

Vanuit Arthur & Brent helpen we het marketing en communicatie team om hun uitingen te verbeteren. Laat het gouden randje steeds voelen in plaats van enkel zien. We helpen het communicatie- en HR-team met employer branding (van kandidaat ervaring tot behoud van werknemers) en job marketing (sneller de juiste kandidaten bereiken), maar ook de ledenservice is een belangrijke schakel in het uitdragen van de positionering.

Tevens wordt een interne campagne opgestart, zodat medewerkers ook invulling durven te geven aan het gouden randje door o.a. het toekennen van meer beslissingsbevoegdheid.

 

Het resultaat tot dusver ...

In samenwerking met Studio Brabo voor het design en Ivengi voor de uiteindelijk bouw, hebben we een zoekmachinevriendelijke werken-bij-website ontwikkeld. Een website waarop het werkgeversverhaal van Envida tot leven is gebracht in beeld en tekst. Met slimme landingspagina's die aansluiten op de campagnes, zorgen we nu samen met Door Lotje Getikt voor betere indexering door de zoekmachines en geven we de vacatures vleugels op deze site.

 

werken-bij envida

We leren de afdelingen HR en Communicatie de fijne kneepjes van het activerend schrijven voor betere en slimmere vacatureteksten. Vacatures in een geoptimaliseerd jasje! En natuurlijk zijn we gestart met Jobmarketing via Social Advertising, zodat we het meest effectief de doelgroep bereiken. Ondanks dat de spelregels voor Social Advertising in de Zorg aangepast zijn door Meta (Facebook & Instagram).

Om de positionering te integreren in de dagelijkse praktijk helpen wij de afdeling Communicatie om hun werk naar een volgende level te tillen, specifiek eerst voor de ledenservice. Zie ons als een verlengstuk van de afdeling. Als een extra collega die al coachend ondersteunt. 

Next steps? Zodra we samen met de organisatie de employer brandingstrategie en positionering voor de ledenservice hebben geïmplementeerd, gaan we handen en voeten geven aan de positionering van de zorgorganisatie gericht op de wijk- en verpleegzorg. Zo geven we samen invulling aan wat dat gouden randje nu in de praktijk betekent voor de organisatie!

Laat de cijfers spreken!

Een gemiddelde employer brandingcampagne via Facebook voor een functie in de zorg heeft het volgende opgeleverd:

  • 50 leads via Facebook-leadformulieren, deze potentielepotentiële kandidaten worden telefonisch gescreend door Envida. 
  • De leads hebben geresulteerd in 20 gesprekken.
  • Uiteindelijk zijn 2 kandidaten aangenomen!
  • En de campagne voor het werven van vakantiewerkers heeft zelfs 110 leads opgebracht. Dat noemen we nog eens succesvolle jobmarketing!

 

Envida - Werken bij website
Kitty Wilgers

Wij helpen je bij de positionering van jouw merk

Bel Kitty 06 218 385 60 of Stuur een e-mail
Delen via LinkedIn