+2 Mil
Vertoningen van de advertenties
Een héle branche op de kaart zetten
34 woningcorporaties in Brabant hebben de handen ineengeslagen om hun positionering als werkgever te versterken. De campagne ‘Werken bij de WOCO’ overtrof hun verwachtingen met miljoenen vertoningen en een enorm bereik.
Vertoningen van de advertenties
Bereikte social accounts/ personen
van de bezoekers voert de gewenste actie op de website uit: Zoekopdracht Vind je WOCO
Samenwerkende woningcorporaties in de provincie Brabant streven er naar hun imago en zichtbaarheid als werkgever te verbeteren met een employer branding campagne. Het primaire doel is om de bekendheid van woningcorporaties te versterken, het brede takenpakket, de functies en werkzaamheden van de branche over te brengen en te laten zien hoe alle actuele maatschappelijke thema’s zoals woningnood, armoedebestrijding, leefbaarheid en verduurzaming bij elkaar komen bij de woningcorporaties.
Door samen te werken wordt de branche zichtbaarder en kunnen we bij de juiste doelgroepen onder de aandacht komen.
Maar liefst 34 woningcorporaties in Brabant hebben de handen ineengeslagen om de positionering van corporaties als werkgever te versterken. Door gezamenlijk één grote campagne te voeren, worden zowel kleine als grote corporaties zichtbaar als werkgever. Hierdoor wordt het bereik van de campagne vergroot en heeft deze een grotere impact op de juiste doelgroepen, in vergelijking met afzonderlijke arbeidsmarktcampagnes door individuele woningcorporaties.
De uitgangspunten van de campagne zijn getoetst bij medewerkers. In samenwerking met reclamebureau De Code verder uitgewerkt. Zij tekenden voor ontwerp en realisatie.
In de Touch-fase hebben we aandacht getrokken van de juiste doelgroepen door uitgebreide campagnes via Google Ads, Meta Ads en LinkedIn Ads. Met de juiste contentmarketing op sociale mediakanalen zoals o.a. LinkedIn en Instagram hebben we het nieuwe merk 'Werken bij de WOCO' gelanceerd en bekendgemaakt, zowel binnen als buiten de branche, om zo een zo groot mogelijk publiek te bereiken.
In de Tell-fase lag de focus op het benadrukken van de mogelijkheden en voordelen voor elke doelgroep. In deze fase hebben we de doelgroep bereikt die de eerste fase aantoonbaar heeft doorlopen, via retargeting. Corporaties promoten zelf hun openstaande vacatures, waardoor de verschillen tussen corporaties ook zichtbaar blijven.
De campagne richt zich voornamelijk op zij-instromers die hun ervaring willen inzetten in deze branche en op studenten voor wie de corporatiesector onderbelicht blijft binnen relevante studierichtingen. Bovendien willen we de trots van medewerkers in de branche vergroten door hen letterlijk zichtbaar te maken in de campagne.
Deze woningcorporaties gezamenlijk zorgen voor veel minder onbedoelde onderlinge concurrentie; de focus ligt op doelgroepen buiten de branche en door de verbinding via de campagne ‘Werken bij de WOCO’ worden kandidaten ook door corporaties aan elkaar doorverwezen.
Om optimaal gebruik te maken van de kracht van de gezamenlijke corporaties, is er een campagnewebsite ontwikkeld en zijn er sociale mediakanalen ingericht. Daarnaast is er een gezamenlijk sociaal medianetwerk opgezet, zodat de 34 corporaties alle campagneberichten kunnen delen op hun eigen kanalen. Voor offline bereik zijn o.a. speciale bouwhekdoeken ontwikkeld, die op meer dan 100 locaties worden opgehangen op bouw- en renovatielocaties van alle 34 corporaties.