Employer branding

Kun je als organisatie overbrengen wie je bent, wat je wil bereiken en op welke manier? Werk aan een onderscheidend en aantrekkelijk werkgeversmerk!

Hoe sterk is jouw werkgeversmerk?

Weet jij medewerkers aan je te binden en de juiste nieuwe kandidaten te vinden voor vacatures? Is het personeelsverloop hoog of krijg je vacatures niet gevuld?

Stel jezelf dan eens de volgende vragen:

  • Weet je waarom sollicitanten voor jouw organisatie kiezen? Of waarom juist niet?
  • Waar vindt een sollicitant informatie over het bedrijf?
  • Hoe presenteer je je bedrijf in het sollicitatieproces?
  • Wat vertellen (ex-)werknemers over je organisatie aan anderen?
  • Waarom blijven ze of waarom overwegen ze weg te gaan?

Werk aan jouw werkgeversmerk

Het gaat er bij Employer Branding om als werkgever zichtbaar te maken waar je organisatie voor staat en welke ambities en overtuigingen daarbij horen. Zo kunnen je toekomstige én huidige medewerkers zelf zien of zij daarbij passen en hoe ze bij kunnen dragen.

Arthur & Brent heeft in samenwerking met tekstbureau Door Lotje Getikt een aanpak ontwikkeld waarmee wij samen met de organisatie het werkgeversmerk ontwikkelen.

Werken aan je identiteit

Tijd voor actie! We ontwikkelen een passende strategie

Maak het verschil met internal branding

Social media als onderdeel van je Employer Branding

Snel vacatures vullen? Job marketing!

Na de re-branding kregen we meer reacties op onze vacatures. Onze werknemers waren altijd al trots, maar nu kunnen ze het verhaal van FPH ook écht uitdragen.

Esther Gloudemans, Communicatiemanager — FPH

Overtuig het hoofd, beïnvloed het hart

Kandidaten willen zich herkennen in de organisatie waar ze gaan solliciteren. Ze zijn op zoek naar organisaties die keuzes durven maken en zich laten zien. Daarbij spelen werknemers een cruciale rol in het uitdragen van je imago als werkgever; mensen vertrouwen mensen, geen bedrijven. Medewerkers maken (of breken) het merk, in gedrag en communicatie.

Betrokken medewerkers, die geloven in het merk, gaan en staan voor de zaak én je verhaal kunnen uitdragen zijn effectiever dan de beste vacaturetekst.

Onze succesvolle Employer Branding cases

Mensen vertrouwen mensen, geen bedrijven.

Kandidaten vertrouwen de werknemers van een bedrijf 3x meer dan het bedrijf om geloofwaardige informatie te verstrekken over hoe het is om daar te werken. Maak daarom gebruik van jouw werknemers en zet ze in als ambassadeurs!

Job marketing Envida
Kitty Wilgers

Bouwen aan een sterk werkgeversmerk? Merkstrateeg Kitty helpt je verder

Bel Kitty 06 218 385 60 of Stuur een e-mail

Online sessie: Employer Branding 16 juni

Meld je nu aan en reserveer een plaats op 16 juni om 9:00u. In 2 uur geven we je de handvaten om zelf aan de slag te gaan met jouw werkgeversmerk!