Bouwen aan een sterk werkgeversmerk

EMPLOYER BRANDING

Van vacatures vermarkten naar employer branding

Hoe sterk is jouw werkgeversmerk?

Elke organisatie is een employer brand. Of je daar bewust aandacht aan hebt besteed of niet. Kun je als organisatie overbrengen wie je bent, wat je wil bereiken en op welke manier? Weet je medewerkers aan je te binden en de juiste nieuwe kandidaten te vinden voor vacatures? Dan gaat het goed met je employer brand en moet je er vooral in blijven investeren.

Overtuig het hoofd

Weet je waarom sollicitanten voor jouw organisatie kiezen? Of waarom juist niet? Waar vindt een sollicitant informatie over het bedrijf? Hoe presenteer je je bedrijf in het sollicitatieproces? Wat vertellen werknemers over je organisatie aan anderen? Waarom blijven ze of waarom overwegen ze weg te gaan?

Vragen die te maken hebben met je werkgeversmerk, oftewel het employer brand. Het gaat er uiteindelijk om of het je lukt zichtbaar te maken waar je organisatie voor staat en welke ambities en overtuigingen daarbij horen.

01

beïnvloed het hart

Kandidaten willen zich herkennen in de organisatie waar ze gaan solliciteren, ze zijn op zoek naar organisaties die keuzes durven maken. Daarbij spelen werknemers een cruciale rol in het uitdragen van je imago als werkgever; mensen vertrouwen mensen, geen bedrijven. Medewerkers maken (of breken) het merk, in gedrag en communicatie.

Betrokken medewerkers, die geloven in het merk, gaan en staan voor de zaak én je verhaal kunnen uitdragen zijn effectiever dan de beste vacaturetekst.

02

Employer branding in stappen

onze aanpak.

Employer branding vraagt om een heldere strategie. Een herkenbare bedrijfscultuur, gebaseerd op gedeelde kernwaarden en een duidelijke ambitie. Het zijn dé doorslaggevende factoren op basis waarvan potentiële medewerkers hun keuze maken voor een bedrijf. Ze zijn op zoek naar de juiste klik. Om het hoofd en hart van talent te winnen moeten alle touchpoints van het (werk)merk geregisseerd worden. Daarmee wordt de ‘employee experience’ zo eenduidig en merk-waardig mogelijk ingekleurd.  

Positie bepalen

Vaststellen van je merk identiteit op basis van de missie, cultuur en waarden, kerncompetenties en ambities. Vervolgens formuleren we de Employer Value Proposition (EVP), de belofte aan talent.

Tastbaar maken

Creatief concept, strategisch communicatie plan, de kernboodschap en employer story vormen samen het hart van je content.

Aan de slag

Op basis van de contentstrategie wordt een maandelijkse contentplanning gemaakt, waarvan job marketing en een eventuele campagne  een onderdeel zijn.

Rapporteren en bijsturen

Plannen, meten en bijsturen om het bereiken van de doelgroep en de impact van de boodschap te optimaliseren.

Meer weten?

Kitty Wilgers

kitty@arthurbrent.nl
06 21 838 560

Neem contact op kom langs in The Bigger Office en ontmoet het hele team