Elke organisatie is een employer brand

Van vacatures vermarkten naar employer branding. Kun je als organisatie overbrengen wie je bent, wat je wil bereiken en op welke manier?

Hoe sterk is jouw werkgeversmerk?

Weet je medewerkers aan je te binden en de juiste nieuwe kandidaten te vinden voor vacatures? Dan gaat het goed met je employer brand en moet je er vooral in blijven investeren.

Weet je waarom sollicitanten voor jouw organisatie kiezen? Of waarom juist niet? Waar vindt een sollicitant informatie over het bedrijf? Hoe presenteer je je bedrijf in het sollicitatieproces? Wat vertellen werknemers over je organisatie aan anderen? Waarom blijven ze of waarom overwegen ze weg te gaan?

Vragen die te maken hebben met je werkgeversmerk, oftewel het employer brand. Het gaat er uiteindelijk om of het je lukt zichtbaar te maken waar je organisatie voor staat en welke ambities en overtuigingen daarbij horen.

Onze succesvolle Employer Branding cases

Na de re-branding kregen we meer reacties op onze vacatures. Onze werknemers waren altijd al trots, maar nu kunnen ze het verhaal van FPH ook écht uitdragen.

Esther Gloudemans, Communicatiemanager — FPH

Overtuig het hoofd, beïnvloed het hart

Kandidaten willen zich herkennen in de organisatie waar ze gaan solliciteren, ze zijn op zoek naar organisaties die keuzes durven maken. Daarbij spelen werknemers een cruciale rol in het uitdragen van je imago als werkgever; mensen vertrouwen mensen, geen bedrijven. Medewerkers maken (of breken) het merk, in gedrag en communicatie.

Betrokken medewerkers, die geloven in het merk, gaan en staan voor de zaak én je verhaal kunnen uitdragen zijn effectiever dan de beste vacaturetekst.

Kitty Wilgers

Bouwen aan een sterk werkgeversmerk? Merkstrateeg Kitty helpt je verder

Bel Kitty 06 218 385 60 of Stuur een e-mail