Employer branding
voor overheidsinstanties

Op korte en lange termijn draagt een solide werkgeversmerk bij aan verbeterde prestaties van jou als overheidsinstantie.

Een krachtig Employer brand voor overheidsinstanties

Er zijn veel overheidsinstanties die kampen met openstaande vacatures. Het personeelstekort bij de overheid is aanzienlijk en blijft toenemen. Een goede reden om aandacht te gaan besteden aan je employer brand. Ben je een sterke speler als werkgever? En hoe straal je dit uit?

Een sterk werkgeversmerk is essentieel voor het behoud van huidige werknemers en potentiële krachten. Als werknemer bij de overheid wil je de keuze hebben bij welke werkgever jij graag aan de slag gaat. Het is wel belangrijk om te weten waar die werkgever voor staat en welke doelen zij nastreven.

Onze aanpak

Waardepropositie

De eerste stap is het uitwerken van je waardepropositie als overheidsinstantie: waar word je op gekozen en waar niet op? Samen met HR en communicatie gaan we aan de slag. Ben je onderscheidend, relevant en geloofwaardig voor werknemers? Welke waarden draag je uit en herkennen jouw mensen zich daarin? 

De antwoorden op deze vragen vertalen we naar een duidelijke waardepropositie.

Lange termijn plan

De uitkomsten worden vertaald naar een lange termijn plan om je als werkgever te profileren bij de juiste doelgroepen. Hoe kun je je sterke punten beter uitdragen en minder sterke punten verzachten? Vanuit de kernwaarden bouwen we aan je imago als werkgever met storytelling, interne communicatie, externe campagnes en het faciliteren van ambassadeurschap i.c.m. referral recruitment. 

Korte termijn resultaat

Wat kunnen we doen om op je korte termijn beter op de kaart te zetten als aantrekkelijke overheidsorganisatie? We kijken naar bereik in de doelgroepen, landingspagina's, vindbaarheid en conversie naar reacties op vacatures. Zo optimaleren we de jobmarketing om ook op korte termijn meer vacatures te helpen vervullen.

Wat levert het op?

Op de lange termijn leidt een krachtig werkgeversmerk tot verbeterde resultaten. Je ontvangt meer respons op vacatures van sollicitanten die goed aan sluiten bij je organisatie. Dit zorgt ervoor dat je lagere kosten hebt voor werving via jobmarketing en verhoogde toestroom van ambassadeurs die bekend zijn met je kernwaarden en doelstellingen.

 

Bekijk deze case van Stads Bosch Beheer waar we niet alleen hebben geëvalueerd op het gebied van werving, maar ook aandacht hebben besteed aan het vormgeven van ons werkgeversimago en het beheer van uitstroom.

Case employer branding overheidsorganisaties

ELKE BEDRIJF IS EEN WERKGEVERSMERK

“Het beste moment om aan je werkgeversmerk te gaan werken is 5 jaar geleden. Het op één na beste moment is nu

Onze succesverhalen

Kitty Wilgers

Wij helpen je met employer branding voor jouw overheidsinstantie.

Bel Kitty 06 218 385 60 of Stuur een e-mail