Employer Branding voor bedrijven in Eindhoven?

Kun jij als werkgever in regio Eindhoven uitstralen wie je bent? Wat je wil bereiken, en op welke manier je dat wil communiceren? Werk aan een uniek en aantrekkelijk Employer Brand!

De voordelen van Employer Branding

Ben je als bedrijf in Eindhoven of omstreken gevestigd? Gebruik je Employer Branding nog niet om de juiste mensen aan te trekken? Slimme wervingsstrategieën en job marketing kunnen je helpen om de ideale kandidaten voor je openstaande functies te bereiken!

  • Het beste talent aantrekken
  • Je bedrijfscultuur versterken
  • Retentiepercentages verbeteren
  • Aanzienlijk besparen op wervingskosten
  • Bereik zowel actieve als potentiële kandidaten
Kitty Wilgers

Bouwen aan een sterk werkgeversmerk? Merkstrateeg Kitty helpt je verder

Bel Kitty 06 218 385 60 of Stuur een e-mail

Onze succesvolle Employer Branding cases

Bouw aan jouw Eindhovense Employer Brand

Employer Branding gaat over het zichtbaar maken waar je organisatie als werkgever voor staat en welke ambities en overtuigingen je hebt. Hierdoor kunnen zowel potentiële als bestaande werknemers zelf zien hoe ze in je organisatie passen en hoe ze kunnen bijdragen aan jouw organisatie.

 

Op zoek naar het complete plaatje? In samenwerking met tekstbureau Door Lotje Getikt hebben wij een methodiek bedacht om met jouw organisatie een Employer Brand te ontwikkelen. Bezoek de website van ABDLG voor meer informatie.

Wat houdt employer branding in?

Employer branding is het traject waarin de reputatie van een organisatie als werkgever wordt opgebouwd en gecommuniceerd. Het vormt de wijze waarop een bedrijf zich toont aan zowel potentiële als bestaande werknemers.

Waarom is Employer Branding de moeite waard?

Employer branding is belangrijk omdat het talent kan aantrekken en behouden, wervingskosten kan verlagen, de bedrijfscultuur kan versterken en het algemene imago van de organisatie kan verbeteren.

Wat zijn goede strategieën voor Employer Branding?

Enkele strategieën voor employer branding zijn het vormgeven van een inspirerende werkomgeving, het aanbieden van aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden, het faciliteren van groeikansen en ontwikkelingsprogramma's, het opbouwen van een positieve online reputatie, en het actief betrekken van werknemers bij het merk.

Hoe hou je het succes bij van employer branding?

Je kunt het succes van employer branding meten door te kijken naar de reacties en betrokkenheid van werknemers, het aantal sollicitanten en de kwaliteit van deze sollicitanten, de retentiegraad van werknemers en de algehele reputatie van een organisatie als werkgever.

Wie draagt de verantwoordelijkheid voor employer branding?

Employer branding is een gezamenlijke taak van alle afdelingen binnen een organisatie, waaronder human resources, marketing en communicatie. Het leiderschap van een organisatie speelt tevens een cruciale rol bij het initiëren en ondersteunen van een doeltreffende employer branding-strategie.

Zeg je employer branding, dan zeg je ABDLG

ABDLG staat voor merkstrategen Arthur & Brent in samenwerking met tekstbureau Door Lotje Getikt: AB + DLG=ABDLG

 

We hebben de krachten gebundeld om samen het beste uit twee werelden te kunnen bieden. Employer Branding op basis een solide merkstrategie en een directe vertaling naar concrete elementen zoals het werkgeversverhaal, tone of voice, personeelsadvertenties en webteksten.

Check je werkgeversmerk met de Employer Brand Checklist!

Ben je als Werkgever in Eindhoven en omgeving in staat om werknemers te behouden en de juiste nieuwe talenten aan te trekken voor openstaande vacatures? Of ervaar je een hoog verloop onder personeel en heb je moeite om vacatures in te vervullen? Download dan onze employer branding checklist! Hierin delen we 4 essentiële tips om jouw werkgeversimago in Eindhoven direct te versterken.

Kitty Wilgers

Bouwen aan een sterk werkgeversmerk? Merkstrateeg Kitty helpt je verder

Bel Kitty 06 218 385 60 of Stuur een e-mail

Overtuig het hoofd, beïnvloed het hart

Werkzoekenden willen zich kunnen identificeren met de organisatie waar zij willen solliciteren. Ze zoeken naar bedrijven die duidelijke keuzes maken en hun ware identiteit durven tonen. Hierbij speelt het personeel een essentiële rol bij het uitdragen van het werkgeversimago; mensen hechten vertrouwen aan mensen, niet aan bedrijven. Werknemers zijn de drijvende kracht achter het merk, zowel in gedrag als communicatie.

Toegewijde werknemers die geloven in je merk die zich inzetten voor de zaak, die geloven in je merk  en met overtuiging je bedrijfsverhaal kunnen vertalen zijn krachtiger dan de beste vacaturetekst. Sollicitanten vertrouwen werknemers van een bedrijf 3 keer meer dan het bedrijf zelf om betrouwbare informatie te geven over hoe het is om er te werken. Maak dus gebruik van jouw team en zet hen in als ambassadeurs, bijvoorbeeld door middel van referral recruitment of employee advocacy.

Na de re-branding kregen we meer reacties op onze vacatures. Onze werknemers waren altijd al trots, maar nu kunnen ze het verhaal van FPH ook écht uitdragen.

Esther Gloudemans, communicatiemanager — FPH

Aan de slag met je Identiteit

In dit stadium verbinden we de HR-afdeling met de afdeling Marketing Communicatie. Door elkaars taal te spreken kun je samen betere content produceren om mensen te kunnen werven. Of het nu gaat om de corporate website, de werken-bij website of content op sociale media: hier smelten HR en communicatie samen om potentiele sollicitanten te bereiken. Daarnaast stellen we een plan op om jouw Employer Brand opvallend te presenteren met geschikte campagnes via de juiste kanalen.
  

Kitty Wilgers

Bouwen aan een sterk werkgeversmerk? Merkstrateeg Kitty helpt je verder

Bel Kitty 06 218 385 60 of Stuur een e-mail

Tijd om in actie te komen! We bedenken een passende strategie

In dit stadium verbinden we de HR-afdeling met de afdeling Marketing Communicatie. Door elkaars taal te spreken kun je samen betere content produceren om mensen te kunnen werven. Of het nu gaat om de corporate website, de werken-bij website of content op sociale media: hier smelten HR en communicatie samen om potentiele sollicitanten te bereiken. Daarnaast stellen we een plan op om jouw Employer Brand opvallend te presenteren met geschikte campagnes via de juiste kanalen.  

Maak een impact met internal branding

Employer branding richt zich niet uitsluitend op externe communicatie. Vergeet niet om je huidige team erbij te betrekken! Doe wat je belooft. Zeg je nieuwe werknemers een innovatieve werkomgeving toe met volop kansen voor opleiding? Dan moeten diezelfde mogelijkheden ook aan je huidige medewerkers worden aangeboden.

 

Als jouw personeel zo enthousiast is over jouw organisatie dat ze er met anderen over praten dan is Employer branding op de goede weg. Gebruik deze medewerkers om nieuwe talenten aan te trekken. De huidige medewerkers kunnen dan in feite de eerste voorselectie maken. Zij willen ook het liefst een nieuwe collega die gekwalificeerd en gemotiveerd is.

Kitty Wilgers

Bouwen aan een sterk werkgeversmerk? Merkstrateeg Kitty helpt je verder

Bel Kitty 06 218 385 60 of Stuur een e-mail

Inzet van Social Media in jouw Employer Branding

Vacatures op bedrijfswebsites zijn steeds lastiger te vinden, daarom is het van belang om je medewerkers een cruciaal onderdeel te maken van je marketingstrategie! Reacties op berichten van collega's krijgen vaak meer aandacht.

 

Door social media in te zetten tijdens employer branding heb je invloed op de betrokkenheid en sociale interactie van je teamleden. Laat je werknemers authentieke content delen om bij te dragen aan bedrijfsdoelen. Of het nu gaat om het versterken van het werkgeversimago, het invullen van vacatures, het vergroten van de zichtbaarheid van het merk of het genereren van leads voor sales teams. Jouw medewerkers zijn de meest waardevolle ambassadeurs voor het merk!

 

Activeer personeel op social media. Breid de online zichtbaarheid van je organisatie uit met het Brand Advocacy platform van Apostle. We vertellen je er graag meer over!

employee organization

Snel Vacatures vervullen? Job Marketing!

Employer Branding is een proces voor op de lange termijn. Heb je nu snel één of meerdere vacatures die op dit moment gevuld moeten woorden? Dan is job marketing nu een betere oplossing.

Gerichte campagnes om specifieke vacatures te promoten, zorgen ervoor dat je snel een passende oplossing vindt.

Kitty Wilgers

Bouwen aan een sterk werkgeversmerk? Merkstrateeg Kitty helpt je verder

Bel Kitty 06 218 385 60 of Stuur een e-mail

Wat is het onderscheid tussen employer branding en jobmarketing?

Vaak zien we een overlap in het gebruik van de termen jobmarketing en employer branding, maar het zijn twee verschillende facetten binnen het wervingsproces.

 

Employer branding richt zich op het opbouwen en promoten van het werkgeversmerk van de organisatie. Het doel is een positief imago te creëren als werkgever, waardoor het aantrekkelijker wordt voor potentiële kandidaten. Dit kan worden bereikt door het cultiveren van een aantrekkelijke bedrijfscultuur, het bieden van een goede werk-privébalans en aandacht te besteden aan sociale verantwoordelijkheid en duurzaamheid.

 

Jobmarketing daarentegen focust meer op het promoten van specifieke vacatures binnen een organisatie. Het doel is de juiste kandidaten te vinden voor openstaande functies en hen te overtuigen om te solliciteren. Dit kan plaatsvinden via advertenties op vacaturesites, sociale media, e-mailcampagnes en andere wervingsactiviteiten.

Webinar over employer branding

Hoe krachtig is jouw werkgeversimago? Kan jouw organisatie duidelijk communiceren wie ze is, wat ze wil bereiken en hoe? Er is werk aan de winkel! Meld je aan voor de lijst van geïnteresseerden en ontvang automatisch een berichtje zodra er een nieuwe sessie beschikbaar is.

Kitty Wilgers

Bouwen aan een sterk werkgeversmerk? Merkstrateeg Kitty helpt je verder

Bel Kitty 06 218 385 60 of Stuur een e-mail