Kun jij als werkgever in regio Eindhoven uitstralen wie je bent? Wat je wil bereiken, en op welke manier je dat wil laten zien? Werk aan een uniek en aantrekkelijk werkgeversmerk!
Ben je als bedrijf in Eindhoven of omstreken gevestigd? Gebruik je employer branding nog niet om de juiste mensen aan te trekken? Slimme wervingsstrategieën en jobmarketing kunnen je helpen om de ideale kandidaten voor je openstaande vacatures te bereiken!
Employer branding gaat over het zichtbaar maken waar je organisatie als werkgever voor staat en welke ambities en overtuigingen je hebt. Hierdoor kunnen zowel potentiële als bestaande werknemers zelf zien hoe ze in je organisatie passen en hoe ze kunnen bijdragen aan jouw organisatie.
Op zoek naar het complete plaatje? In samenwerking met tekstbureau Door Lotje Getikt hebben wij een werkwijze ontwikkeld om met uw organisatie een employer brand te ontwikkelen. Bezoek de website van ABDLG voor meer informatie.
Employer branding is het proces van het opbouwen en communiceren van de reputatie van een organisatie als werkgever. Het is de manier waarop een bedrijf zich presenteert aan potentiële en huidige werknemers.
Employer branding is belangrijk omdat het kan helpen bij het aantrekken en behouden van talent, het verminderen van wervingskosten, het versterken van de bedrijfscultuur en het verbeteren van het imago van een organisatie.
Enkele strategieën voor employer branding zijn het creëren van een aantrekkelijke werkomgeving, het bieden van uitstekende arbeidsvoorwaarden, het bieden van groeimogelijkheden en ontwikkelingsprogramma's, het opbouwen van een positieve reputatie op sociale media en het betrekken van werknemers bij het merk.
Het succes van employer branding kan worden gemeten door het meten van de reacties en betrokkenheid van werknemers, het aantal sollicitanten en de kwaliteit van de sollicitanten, de retentiegraad van werknemers en de algehele reputatie van een organisatie als werkgever.
Employer branding is een gedeelde verantwoordelijkheid van alle afdelingen binnen een organisatie, inclusief human resources, marketing en communicatie. Het leiderschap van een organisatie speelt ook een belangrijke rol bij het opzetten en ondersteunen van een succesvol employer branding-strategie.
ABDLG staat voor Arthur & Brent in samenwerking met tekstbureau Door Lotje Getikt: AB + DLG= ABDLG.
We hebben de krachten gebundeld om samen het beste van twee werelden te bieden. Employer branding op basis een stevig merkstrategie en een directe vertaling naar concrete onderdelen zoals het werkgeversverhaal, campagnes, vacatureteksten en webteksten.
Werf en behoud jij als werkgever in de Brainport het beste talent? Of ervaar je een hoog verloop onder personeel en heb je moeite om vacatures in te vervullen? Download dan onze employer branding checklist! Hierin delen we 4 essentiële tips om jouw werkgeversmerk in Eindhoven en omgeving direct te versterken.
Werkzoekenden willen zich kunnen identificeren met de organisatie waar zij solliciteren. Ze zijn op zoek naar organisaties die keuzes durven maken en zich laten zien. Hierbij speelt het personeel een essentiële rol bij het uitdragen van je werkgeversimago; mensen vertrouwen mensen, niet aan bedrijven. Werknemers zijn de drijvende kracht achter het merk, zowel in gedrag als communicatie.
Betrokken werknemers, die geloven in je merk, zich inzetten voor jouw zaak en met overtuiging je bedrijfsverhaal kunnen brengen zijn krachtiger dan de beste vacatureteksten. Kandidaten vertrouwen werknemers van een bedrijf 3 keer meer dan het bedrijf zelf om betrouwbare informatie te geven over hoe het is om er te werken. Maak dus gebruik van jouw team en zet hen in als ambassadeurs! Maak bijvoorbeeld gebruik van referral recruitment of employee advocacy.
Na de re-branding kregen we meer reacties op onze vacatures. Onze werknemers waren altijd al trots, maar nu kunnen ze het verhaal van FPH ook écht uitdragen.
Esther Gloudemans, communicatiemanager — FPH
Laten we beginnen! We gaan aan de slag met het uitwerken van jouw propositie en jouw werkgeversverhaal. Wat maakt jouw bedrijf uniek? Op welke profielen ga je je focussen? En waarom ben je voor hen een aantrekkelijke werkgever? Zodra jouw identiteit en boodschap duidelijk zijn, werken we ze uit naar een concreet werkgeversverhaal en concrete campagnes. Op deze manier beschrijven we niet alleen jouw identiteit, maar voorzien we je ook direct van tools waarmee je zelf aan de slag kunt.
In deze fase verbinden we de HR-afdeling met de afdeling Marketing Communicatie. Door elkaars taal te spreken kun je samen betere content produceren om mensen te kunnen werven. Of het nu gaat om de corporate website, de werken-bij website of content op sociale media: hier werken HR en communicatie samen om potentiële sollicitanten te bereiken. Daarnaast stellen we een plan op om jouw Employer Brand opvallend te presenteren met geschikte campagnes via de juiste kanalen.
Employer branding richt zich niet uitsluitend op externe communicatie. Vergeet niet om je huidige team erbij te betrekken! Doe wat je belooft. Zeg jij nieuwe werknemers een innovatieve werkomgeving toe vol kansen voor opleiding? Dan moeten je huidige werknemers dezelfde mogelijkheden tot hun beschikking hebben.
Als jouw personeel zo enthousiast is over jouw organisatie dat ze er met anderen over praten, dan is employer branding op de goede weg. Gebruik deze medewerkers om nieuwe talenten aan te trekken. De huidige medewerkers maken dan in feite de eerste voorselectie. Zij willen ook het liefst een nieuwe collega die gekwalificeerd en gemotiveerd is.
Vacatures op bedrijfswebsites worden steeds slechter gevonden. Maak daarom je medewerkers een cruciaal onderdeel van je marketingstrategie! Reacties op berichten van medewerkers scoren namelijk vaak beter.
Door social media in te zetten als onderdeel van employer branding, heb je invloed op de betrokkenheid en sociale interactie van je teamleden. Laat je werknemers authentieke content delen om bij te dragen aan bedrijfsdoelen. Of het nu gaat om het versterken van het werkgeversimago, het invullen van vacatures, het vergroten van de zichtbaarheid van het merk of het genereren van leads voor sales teams. Jouw medewerkers zijn de meest waardevolle ambassadeurs voor het merk!
Activeer werknemers op social media. Breid de online zichtbaarheid van je organisatie uit met het Brand Advocacy platform van Apostle. We vertellen je er graag meer over!
Employer Branding is een proces voor op de lange termijn. Heb je nu snel één of meerdere vacatures die op dit moment gevuld moeten worden? Dan is jobmarketing voor nu de beste oplossing!
Doelgerichte campagnes om specifieke vacatures te promoten, hiermee zorg jij ervoor dat er op korte termijn een oplossing wordt gevonden.
Hoe sterk is jouw werkgeversmerk? Kun je als organisatie overbrengen wie je bent, wat je wil bereiken en op welke manier? Werk aan de winkel! Meld je aan voor de interesselijst en ontvang automatisch een berichtje zodra er een nieuwe sessie beschikbaar is.