“Iedereen heeft een plan. Totdat je op je bek geslagen wordt.” – Mike Tyson

Meer en meer bedrijven voelen zich genoodzaakt om kosten te besparen en banen te schrappen. Dat was niet het plan, want een jaar geleden draaide de economie nog op volle toeren. Je merk vertegenwoordigt grofweg 15% van de waarde van je bedrijf. Hoe bescherm je je merk, als een economische crisis je vol in het gezicht raakt?

Terug naar de basis; je merkstrategie.

Een sterk merk zorgt dat je onderscheidend bent, echt verschil maakt voor je doelgroep. Als je je budget optimaal wil inzetten, bepaal je nu opnieuw op wie je je precies richt en wat je boodschap is. Ook, of vooral, als je minder geld in marketing wil steken, moet je precies weten wat je wil bereiken

En om in Mike Tyson termen te blijven; houd je dekking hoog. Wat doet je concurrent om potentiële klanten te bereiken nu er geen beurzen of evenementen zijn? Wat gebeurt er online in jouw categorie? Of je nu een productiebedrijf bent, een kinderopvang organisatie of een horeca onderneming; als je concurrent zijn pijlen op jouw doelgroep richt, moet je een passend antwoord hebben. 

Kortom: Als je geraakt wordt door de crisis, heb je nog steeds een plan nodig. Een goede merkstrategie helpt je juist om keuzes te maken.

Meer Arthur & Brent

WIJ ZIJN MERKSTRATEGEN.
We geloven in de kracht van een sterk merk.  Daarmee ben je onderscheidend, creëer je voorkeur en zorg je voor meer omzet.

Een sterk merk geeft energie, intern en extern.

Ons werk.

Recente reacties

    Whitepaper fusies aanvragen