Fivoor

Medewerker werven met het juiste verhaal

Ook voor Fivoor is het werven en behouden van medewerkers een grote uitdaging. Samen hebben we hun corporate en werkgeversmerk een opfrisbeurt gegeven

Fivoor is een grote speler in de forensische en specialistische psychiatrie. Met 36 locaties en meer dan 1800 medewerkers maakt de organisatie impact. Ook voor Fivoor is het werven en behouden van medewerkers een grote uitdaging. Samen hebben we hun corporate en werkgeversmerk een opfrisbeurt gegeven – een boost die hen richting en energie geeft om ambities waar te maken. 
 

Hoe blijf je relevant in een krappe arbeidsmarkt?

De arbeidsmarkt is krap en medewerkers kunnen kiezen. Dat geldt zeker voor het talent wat Fivoor wil aantrekken en behouden. Hoe zorg je ervoor dat zorgmedewerkers juist voor jouw organisatie kiezen? Een sterk werkgeversmerk is essentieel om relevant en onderscheidend te zijn voor de juiste doelgroepen. 
 
Een sterk werkgeversmerk kan niet zonder een sterk corporate merk. Hoewel Fivoor in 2018 het levenslicht zag, kreeg het merk tot nu toe nog niet de kans om optimaal te groeien. Hoog tijd dus om ook binnen deze organisatie op dit vlak een stevige basis aan te brengen. 

Kernwaarden vertalen naar merkuitgangspunten

Werken aan je werkgeversmerk doe je niet vanaf de zijlijn – dat doe je door met medewerkers in gesprek te gaan. Wat drijft medewerkers? Waarom kiezen zij voor Fivoor? Of, waarom zouden ze eventueel juist voor een andere werkgever kiezen? Gesprekken door de hele orgnaisatie zorgden voor unieke inzichten om een duidelijk werkgeversverhaal te creëren. 
 
Met deze inzichten op zak voerden we gesprekken met de directie en het bestuur. Samen brachten we kernwaarden en ambities van het corporate merk helder in kaart en vertaalden deze naar concrete uitgangspunten voor zowel huidige als toekomstige medewerkers. Zo ontstond een stevige basis die energie en richting geeft – voor iedereen, intern én extern. 

Fivoor: autoriteit met lef in elke campagne

Werken bij Fivoor is intensief, maar tegelijkertijd interessant en uitdagend. Geen dag is hetzelfde. Het vraagt wat van je. De wervingscampagnes zijn daarom gericht op de toppers in het werkveld die diepgang willen én aankunnen – mensen die snappen wat de rol inhoudt en de uitdaging met beide handen aanpakken. 
 
In alle gesprekken met Fivoor komt autoriteit met lef naar voren. Een grote organisatie die gelooft meer te zijn dan de som der delen en vanuit hier haar missie voor de samenleving uitvoert. In de nieuwe pay-off worden deze elementen perfect vertolkt: ‘Fivoor, samen voor veiligheid en perspectief.’ 
 
Het werkgeversmerk en corporate merk zijn door onze samenwerkingspartner De Code tastbaar gemaakt in een aangescherpte visuele identiteit. De eerste wervingscampagnes staan klaar om het nieuwe verhaal aan potentiële werknemers te vertellen.

Delen via LinkedIn