AZL

Verandering vraagt om een sterke positionering

Met de aangescherpte positionering pakt AZL haar rol, vanuit haar kracht en ambities.

AZL hoort bij de grotere pensioenuitvoerders in Nederland. De aanstaande drastisch verandering van ons pensioenstelsel zorgt voor een consolidatie in de markt, is de verwachting. Met de aangescherpte positionering pakt AZL haar rol, vanuit haar kracht en ambities.

Het speelveld verandert. Hoe speelt AZL mee?

De aanstaande, drastische verandering van ons pensioenstelsel zorgt voor een nieuwe opstelling van het spelersveld. De verwachting is dat er een consolidatieslag gaat plaatsvinden, met minder pensioenfondsen en pensioenuitvoerders als resultaat. 
 
AZL hoort bij de grotere pensioenuitvoerders in Nederland. In deze tijd van verandering heeft de organisatie niet alleen als doelstelling om te blijven bestaan, maar ook de ambitie om te groeien. Al 55 jaar is AZL een vaste waarde in de markt. Nu de markt verandert is het tijd voor AZL om zichzelf nog krachtiger en meer zichtbaar neer te zetten – met een merkverhaal dat aansluit bij deze nieuwe fase. 

Inspirerende sessies met tastbare resultaten

AZL bereidt zich al jaren voor op de komende veranderingen, wat Arthur & Brent een stevig fundament geeft om het merk verder te versterken. In inspirerende sessies met medewerkers en het managementteam legden we de kracht van de organisatie bloot. Deze sessies leverden waardevolle inzichten op en bracht de gewenste toekomst van het merk in kaart. Hieruit ontstond een krachtige positioneringsstrategie die AZL klaarstoomt om zich sterker te presenteren. 

AZL staat stevig en kijkt vooruit

Een pensioenregeling is zo goed als de uitvoering ervan. Betrouwbaarheid is key. In de kern is AZL die stevige, betrouwbare uitvoeringsorganisatie. Al meer dan een halve eeuw verzorgen zij de pensioenuitvoering en -advisering voor tientallen pensioenfondsen. 
 
Toch mag AZL in haar uitvoering een stap naar voren doen: extraverter zijn, daadkrachtiger zijn. Het merk AZL bouwen we op vanuit nieuwe merkwaarden en met een gerichte merkpersoonlijkheid. De merkessentie ‘De toekomst voor elkaar’ vormt het fundament dat nog steeds richting geeft aan waar AZL naartoe beweegt. 

Interne activatie en werkgeversmerk

Naast externe positionering is intern bouwen aan trots en vertrouwen essentieel voor een duurzame organisatie. Datgene wat tot voor kort als ‘normaal’ werd beschouwd, zetten we nu terecht, met de juiste energie, in de spotlight.

Tijdens de gesprekken met medewerkers haalden we waardevolle informatie op over het werkgeversmerk van AZL. het levert een aantrekkelijke propositie om nieuwe medewerkers aan te trekken de loyaliteit van huidige medewerkers wordt versterkt.  

Met een Message House het merk tot leven brengen

Een aangescherpte positionering komt pas echt tot leven in beeld en tekst. We ontwikkelen de tone-of-voice en werken aan gerichte content per doelgroep, waar Behoefte, Belofte en Bewijs hand in hand gaan. Dit resulteert in een krachtig Message House waarmee medewerkers van alle afdelingen – van klantcontact & sales tot HR en het managementteam – aan de slag kunnen. Het merk wordt tastbaar voor de hele organisatie. 

Delen via LinkedIn