Kind & Co Ludens

Sterke basis voor data gedreven campagnes

In een hele korte tijd is Kind & Co Ludens fors gegroeid door fusies. Alle organisaties hadden eigen websites, met als resultaat 5 verschillende websites. Veel data en campagnes om te controleren dus! Wij brachten door implementatie van Analytics Premium inzicht in de data van alle websites en campagnes.

Kind & Co Ludens

Resultaten

+500

Ruim 500 locaties met unieke formulieren inzichtelijk.

4

De 4 websites van Kind & Co Ludens meetbaar gemaakt.

+20

Meer dan 20 unieke conversies ingesteld over alle websites.

Weer grip op data

In een hele korte tijd is Kind & Co Ludens fors gegroeid. Kind & Co Ludens is een fusie van verschillende organisaties, waardoor er met verschillende bureaus en developers werd samengewerkt. Alle organisaties hadden eigen websites, met als resultaat 5 verschillende websites. Veel data en campagnes om te controleren dus! De Marketing Manager wil weer overzicht hebben van alle websites en campagnes.

 

Kind & Co Ludens websites

Analytics Premium

Om de data inzichtelijk te krijgen en nog dieper in te kunnen duiken, hebben we Analytics Premium ingericht voor de 4 belangrijkste websites. Analytics Premium is onze verbeterde en uitgebreidere inrichting van GA4.  
 
Zo hebben we voor de ruim 500 locaties, met elk hun eigen landingspagina, de formulieren inzichtelijk gemaakt. Hiermee ziet Kind & Co Ludens in 1 oogopslag welke locaties goed presteren.  
 
Binnen een grote organisaties zijn er veel stappen in het lead-proces. Door onze inrichting is er beter onderscheid tussen primaire en secundaire doelen. Hierdoor kunnen we de campagnes op de relevante doelen optimaliseren, terwijl we ook de secundaire doelen in de rapportages in de gaten houden.

GDPR + Consent mode v2 ready

Google heeft een belangrijke wijziging doorgevoerd met impact voor alle websites. Vanaf 6 maart 2024 moet namelijk de verplichte Google Consent Mode geïmplementeerd zijn. Dit vereist een goedwerkende cookiemelding. Voor Kind & Co hebben we daarom Cookiebot geïmplementeerd.  
 
Daarnaast is Enhanced Conversions tracking nodig om conversies van campagnes via Google en Meta (Facebook en Instagram) te kunnen meten. Dit hebben wij, in samenwerking met de technische partij van Kind & Co Ludens, geïmplementeerd. Hierdoor zijn alle advertenties blijven draaien.

Ready

Door de inrichting van Analytics Premium is de Google Analytics 4 omgeving van Kind & Co Ludens helemaal ready voor data gedreven campagnes. Dus, next up: campagnes! We houden jullie op de hoogte!

Lars Wonnink Staand

Wil jij ook meer inzicht in je organisatie?

Bel Lars 06 53 720 716 of Stuur een e-mail
Delen via LinkedIn