De vraag

Online ledenwerving voor een
kruisvereniging

De opdrachtgever

Groene Kruis Ledenorganisatie

Groene Kruis Ledenorganisatie heeft ruim 70.000 leden in Midden- en Noord-Limburg en biedt diensten en activiteiten op het gebied van gemak, gezondheid, zelfstandig leven en ontspanning. Zo draagt de organisatie bij aan zelfstandig en comfortabel blijven leven en werken in je eigen woonomgeving. Maar Groene Kruis Ledenorganisatie ondersteunt ook mantelzorgers in hun taken. 

Groene Kruis Ledenorganisatie zet zich in voor iedereen en in elke levensfase. Die propositie wilde de organisatie inzetten in een nieuwe ledenwervingscampagne die de voordelen van lidmaatschap onder de aandacht bracht in een grotere doelgroep.

Onze aanpak

Arthur & Brent is strategisch partner op het gebied van (online) marketing. Het jaarrond bedenken we samen met Bloei Online nieuwe campagnes om leden te werven.

Een bijzondere campagne die we samen met VGZ en Groene Kruis Ledenorganisatie tijdens een actieperiode ontwikkelden was een gratis gezondheidscheck in combinatie met een VGZ Zorgverzekering.

Wij gingen aan de slag met een creatief concept wat gezondheid op een positieve manier benaderde. Het concept speelt in op het gegeven dat een groot deel van de veertig-plusser bewust bezig is met een gezonde leefstijl. Tegelijk wilden we ook de bourgondische aard van de Limburgers aanspreken; hoe erg is het als je af en toe een keertje ‘zondigt’ met een biertje of een stuk vlaai?

 

De uitkomst

Hoe gezond
ben je echt?

‘Hoe gezond ben je echt? dat was de centrale vraag in de campagne. In de twee bijbehorende filmpjes volgenden we sportieve fietsers die aan het einde van de dag een biertje drinken en een fitte  yoga beoefenaar die zich laat verleiden een stukje vlaai te nemen. “Want je maakt de juiste keuzes. Meestal tenminste…” Een realistische twist in een  gezond leven campagne die de doelgroep uitdaagde om zich aan te melden en de gratis gezondheidscheck te doen. De twee campagne waves bestonden uit een korte video, banners en Adwords en campagnepagina’s op de eigen website. 

 

Het resultaat

Conversie
positief

Het aantal views, klik en aanmeldingen was boven verwachting. De afspraken voor persoonlijke gezondheidscheck waren in no-time vol, aanmeldingen voor de online gezondheidscheck waren naar verwachting.

Groene Kruis Ledenorganisatie was tevreden over de conversie en de learnings worden meegenomen in vervolgcampagnes.