Centrumtandzorg; ooit ontstaan uit de schooltandarts en uitgegroeid tot een speler van formaat in Noordoost Brabant en Gelderland met meer dan 150 medewerkers. Naast algemene of ‘gewone’ tandzorg is de organisatie gespecialiseerd in tandzorg voor bijzondere doelgroepen. Een groeispurt, een nieuw gebouw en een verhuizing maakten de tijd rijp voor een merkstrategie die past bij de veranderende organisatie. Samen met de medewerkers hebben we gezorgd voor een krachtig merkverhaal en een nieuwe visuele identiteit. We ondersteunen Centrumtandzorg in de dagelijkse activatie met interne en externe campagnes en online marketing.
Via interactieve werksessies zijn we in de wereld van tandartsen gedoken. Waar zit de kracht van deze organisatie? Wie zijn de doelgroepen? Wat zijn de ambities? Waar zit het onderscheidend vermogen?
En wat blijkt? Er schuilt een prachtig en bijzonder verhaal achter deze organisatie. Echt een merk met een missie. Maatschappelijk betrokken, sterk vanuit specialisme en gedreven medewerkers. De perfecte basis om de bedrijfsstrategie en de bijbehorende communicatie op te bouwen.
Centrumtandzorg werkt vanuit een ideaal. De organisatie wil dat iedereen toegang heeft tot goede tandzorg. De sociale betrokkenheid van deze stichting is groot en heeft oog voor bijzondere doelgroepen en sociaal zwakkeren. Centrumtandzorg is sterk in complexe (kinder)tandheelkunde, extreme angst voor de tandarts, gehandicaptenzorg en ouderenzorg.
Deze voorgestelde positionering voelde direct vertrouwd en als gegoten. Het geeft richting en energie. De bijbehorende visuele identiteit, gerealiseerd door Reclamebureau de Code is toegankelijk, laagdrempelig en ontzettend eigen. Een die opvalt tussen andere aanbieders.
Intern is de positionering direct omarmd. Via een webinar voor 150+ medewerkers werd de corporate story en de visuele identiteit gelanceerd. En via werksessies en diverse middelen is de positionering tastbaar gemaakt. Het resultaat mag er zijn. Medewerkers zijn trots op de organisatie. Dragen uit waar de organisatie voor staat in de eigen omgeving. De positionering biedt een extra laag in de zoektocht naar nieuwe medewerkers.
Voor Centrumtandzorg zijn de online kanalen van groot belang. Niet alleen voor patiënten, maar ook voor doorverwijzers, mantelzorgers, ouders van kinderen, zorginstellingen, schoolbesturen etc. We hebben een communicatiestrategie opgesteld, waarbij de vindbaarheid in Google, inzet social media en vernieuwing van de website de basis vormen. De nieuwe site biedt overzicht van de breedte van de organisatie en laat zien (en voelen) waar ze voor staat en voor gaat. Een uitgekiende contentplanning brengt het merk bij de diverse doelgroepen tot leven.
Gedurende de jaren hebben we een goede band met elkaar opgebouwd en werken we samen aan het versterken van het merk. Waar noodzakelijk nemen we de communicatie uit handen en zijn we de extra communicatiemedewerkers. We houden de website actueel, verzorgen de contentplanning en de uitvoering en zetten campagnes op.
Ook binnen Centrumtandzorg is er continu behoefte aan nieuwe medewerkers. Zoals tandarts- en preventieassistenten. Voor starters en voor ervaren assistenten hebben we wervingscampagnes opgezet die direct succesvol bleken te zijn. Het merkverhaal, de vertaling naar ‘what’s in it for me’ en het online marketingplan, hebben gezorgd voor een stevige campagne die vaker zal worden ingezet.