De vraag

HOE BRENGEN WE ONS VERHAAL GOED OVER?

De opdrachtgever

ENGIE

ENGIE wil het energiebedrijf zijn wat haar klanten helpt bij de energietransitie. Klanten willen sneller, slimmer en milieuvriendelijker zakendoen en ENGIE helpt met advies en (digitale) oplossingen. ENGIE levert niet alleen stroom en gas, maar is een partner op het gebied van besparen, verduurzamen en de allesomvattende opgave van energietransitie.

ONZE AANPAK.

De divisie groot zakelijk klanten wilden een nieuwe, digitale presentatie waarmee de sales medewerkers op pad konden. Aan de hand van een presentatie van ENGIE UK, gingen we aan de slag met de Nederlandse versie. Omdat de producten en diensten van ENGIE in Nederland niet overeen kwamen met ENGIE UK, hebben we samen met de communicatie adviseur van ENGIE de nieuwe structuur bepaald. Binnen de huisstijl kaders is een nieuw ontwerp gemaakt. 

Wij zorgden voor tekst- en beeldredactie en uiteindelijk voor een werkbare presentatie op alle iPads van de sales medewerkers. 

Een nieuwe afdeling gericht op mkb-klanten, vroeg vervolgens onze hulp om een creatief campagneconcept neer te zetten. Een herkenbaar concept wat de mkb-ondernemer aanspreekt en bijdraagt aan de merkwaarden en positionering van ENGIE, als de energieleverancier die de energietransitie faciliteert. Onze creatieve denktank ging op onderzoek uit en bedacht een creatief campagneconcept. Van daaruit ontwikkelden we diverse uitingen waarmee de doelgroep online en off-line bereikt werd.

Het resultaat

KLANTEN VOELEN ZICH ERKEND.

Voorheen werd de mkb’er als groot zakelijke klant of als consument aangesproken. Het gebruik van echte beelden van mkb’ers in verschillende branches zorgde voor positieve reacties. De mkb’er herkent zichzelf en voelt zich erkent. 

De online campagne heeft nieuwe leads en klanten opgeleverd. Dat ook papieren post werkt, merkte de ondernemersdesk van ENGIE. De selfmailer die naar huidige zzp en mkb klanten is gestuurd, leverde de gewenste conversie in ingevulde antwoordkaarten en telefoontjes op.