Optimum Group

Neemt de voortrekkersrol

Arthur & Brent ontwikkelt voor Optimum Group een merkarchitectuur en nieuwe positionering van het bedrijf terwijl we ook werken aan activatie.

Optimum Group

De vraag

Nieuwe waardepropositie en marketing communicatie

De opdrachtgever

Optimum Group

Optimum Group is een veelzijdige groep drukkerijen, met bedrijven in o.a. Nederland en België, gespecialiseerd in de labels op verpakkingen in food, retail, cosmetica, pharma, home & personal care, logistiek en de chemische industrie. De marktleider in een concurrerende markt dat graag de voortrekkersrol neemt.

Onze aanpak

Optimum Group produceert commerciële en/of noodzakelijke communicatiedragers van de verpakking. Denk bijvoorbeeld aan de shrink sleeves rondom 4 PET flessen Coca-Cola, of het plasticje dat de appels op het kartonnen schaaltje bijeenhoudt in de supermarkt. Door velen ook gezien als afval.

Echter door het neerzetten van een merkarchitectuur en nieuwe positionering van het bedrijf wordt Optimum Group niet langer als afval producent gezien. Ze denken juist mee met de klant hoe de hoeveelheid afval gereduceerd kan worden. Optimum Group positioneert zich als aanbieder van totaaloplossingen in plaats van enkel producten.

Onze werkwijze

We staan aan de vooravond aan de implementatie, beginnend bij de medewerkers. De honderden medewerkers bij tientallen bedrijven maken onderdeel uit van een mooi groter geheel, met veel voordelen zonder de lokale voordelen niet uit het oog te verliezen.

Overzie het totaalplaatje en steek voortaan je sales verhaal in vanuit Optimum Group.

Het vervolg

De externe communicatie middels een nieuwe website en online marketing campagnes gericht op deze totaaloplossingen.

Kitty Wilgers

Meer weten over deze grote case? Neem contact op met Kitty

Bel Kitty 06 218 385 60 of Stuur een e-mail
Delen via LinkedIn