Museum? Er staat $10.000 voor je klaar!

Wil jij als museum gratis adverteren op Google? Dat kan! Een museum mag $10.000 Google Ad Grants aanvragen. Wil je weten of jouw organisatie in aanmerking komt?

Arthur & Brent voor Musea

In deze lastige tijd helpen wij diverse musea met online beter zichtbaar te zijn. Hiervoor hebben wij een speciaal pakket opgesteld, waarmee wij zorgen dat zij de museumbezoekers krijgen die zij verdienen! Dit doen wij door het effectief inzetten van Google Ad Grants.

Gratis advertentiebudget door Google Ad Grants

Google Ad Grants is een cadeautje van Google voor non-profit organisaties, zoals musea. Je kan het Ad Grants budget van $10.000 (omgerekend € 8.500,-) inzetten om te adverteren op zoekwoorden die relevant zijn voor jouw museum. Hiermee kan je dus gratis adverteren voor jouw museum en daarmee meer bezoekers naar je website trekken.

Daarnaast is het mogelijk om te targeten op locaties, interesses, demografie en meer. Door deze uitgebreide targetingmogelijkheden zijn wij in staat om jouw unieke doelgroep te bereiken met de juiste boodschap, op het juiste moment.

Voordelen van Google Ad Grants

Hoe bereik ik meer museumbezoekers via gerichte advertenties?

Google Ad Grants biedt zeer uitgebreide targetmogelijkheden. Hierdoor kunnen wij ook gericht advertenties presenteren aan de doelgroep die interessant kan zijn voor jouw museum of tentoonstelling.

Hoe vergroot je de naamsbekendheid van jouw museum?

Door zichtbaar te zijn! Google Ad Grants biedt ook de mogelijkheid om te adverteren met brede zoekwoorden. Dit is een zoekwoordoptie waarmee jouw advertentie wordt weergegeven wanneer gebruikers zoeken naar dat zoekwoord, varianten hiervan en andere gerelateerde onderwerpen. Hiermee kunnen wij de aanwezigheid en naamsbekendheid van jouw museum vergroten.

Hoe krijg je een conversieboost voor jouw museum?

Wat jouw doel ook is; het verkopen van tickets, werven van vrijwilligers of het genereren van meer donaties. Door het gebruik maken van Google Ad Grants zal je museum meer conversies genereren!

Design Museum Den Bosch

+154% Meer museumbezoekers

Wij waren door Design Museum Den Bosch, na een succesvol rebrandingstraject, gevraagd om te analyseren hoe hun Google Ad Grants account presteerde. Op basis van de analyse hebben wij het account opnieuw ingericht en de targeting verbeterd. Dit is goed terug te zien in het resultaat: een stijging van 154% aan museumbezoekers!

Maak jij al gebruik van Google Ad Grants?

Vraag de quickscan aan!

Tijdens deze scan analyseren wij jouw Google Ad Grants campagnes. Hoe hebben de campagnes gepresteerd? Wat leveren die online advertenties nou echt op? Gaat het goed of kan het beter?

Na het analyseren van je campagnes brengen wij alle verbeterpunten en kansen voor jouw museum in kaart. De resultaten van de scan ontvang je in de vorm van een adviesrapport waarin wij alle verbeterpunten toelichten. Hieronder kan je de quickscan vrijblijvend aanvragen.

Aan de slag met Google Ad Grants?

Om toegang te krijgen tot Google Ad Grants dien je aan een aantal voorwaarden te voldoen. Zo dient je organisatie een ANBI of SBBI status te hebben. Daarnaast dient de website van jouw museum van goede kwaliteit te zijn, die voldoet aan het websitebeleid van Google Ad Grants.

Benieuwd naar alle voorwaarden? Die vertellen we je graag onder het genot van een kopje koffie. Vul het onderstaande formulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!

Lars Wonnink Staand

Meer weten over Google Ad Grants voor jouw museum?

Bel Lars 06 53 720 716 of Stuur een e-mail

Onze musea succesverhalen