Design Museum – Van nieuwe identiteit naar meer bezoekers

  • Cultuur
  • Identiteit
  • Strategie
Design Museum Den Bosch trappenhuis

De vraag

Design Museum Den Bosch is het voormalig Stedelijk Museum 's-Hertogenbosch. Het museum had te weinig eigen profiel en de identiteit paste niet meer bij de ambitie van het museum.

Arthur & Brent ging op zoek naar een scherpe positionering.

Nieuwe identiteit: design met impact

Design Museum Den Bosch kijkt verder, voorbij de ontwerpen. Het museum toont de invloed van design op ons dagelijks leven, vertelt het verhaal erachter. Ze belichten de culturele betekenis en de rol van vormgeving in de geschiedenis, nu en in de toekomst. Het museum is geïnteresseerd in het culturele debat over design en in de plaats van design in de samenleving.

 

Implementatie

De nieuwe identiteit is vertaald naar een nieuwe, herkenbare, visuele taal. Samen met het museum hebben we in een korte periode de gehele rebranding doorgevoerd. Intern en extern. Online en offline.

Vernieuwing met oog voor grote lijnen

Arthur & Brent heeft ons enorm geholpen bij onze nieuwe naam, huisstijl en website. Met respect voor de identiteit maar zonder angst voor vernieuwing en met oog voor grote lijnen.

Timo de Rijk, directeur — Design Museum Den Bosch

Het resultaat

Een complete rebranding van het museum; een nieuwe naam, een nieuwe visuele identiteit en een heldere strategie die het museum opnieuw op de kaart heeft gezet! Van Stedelijk Museum 's-Hertogenbosch naar Design Museum Den Bosch.

Marcel Ploegmakers

Stel met ons je identiteit scherp en boek de resultaten die je voor ogen hebt.

Bel Marcel 06 535 928 78 of Stuur een e-mail
Delen via LinkedIn