Petlook – Een nieuwe fase voor Petlook

  • Activatie
  • Strategie

De vraag

Een nieuwe fase voor Petlook

De opdrachtgever

Petlook

Petlook is opgericht in 1999 en online sinds april 2000. De oudste, door de overheid erkende, databank voor huisdierregistratie waar de gegevens over huisdieren veilig zijn. Petlook is aangesloten bij SDGN, Stichting Samenwerkende Databanken Gezelschapsdieren Nederland, www.dierkwijt.nl, www.chipnummer.nl en diverse zoekmachines voor vermiste huisdieren. Veilig, simpel en voordelig!

Als vaste marketingpartner van Petlook, adviseerden we op basis van de resultaten en toenemende concurrentie, om de oude website en het oude logo te vernieuwen. Eind 2020 hebben we daarom samen met Studio Brabo en Datavisual gewerkt aan een volledig nieuw Petlook platform. De techniek is verbeterd en Petlook kreeg een nieuwe look and feel die weer past bij 2021. Nu kunnen we weer volop de concurrentieslag aan gaan!

Onze aanpak

Petlook wil de grootste huisdier registratiedatabank van Nederland worden. Met de oude website liepen we bij het realiseren van deze ambitie tegen grenzen aan, bijvoorbeeld omdat de oude website niet mobiel vriendelijk genoeg was.

Met de nieuwe website kon ook de nieuwe online marketing strategie worden uitgerold. Basis voor onze strategie is continue doelgroep-monitoring en zoekwoorden onderzoek. Content en campagnes worden hier doorlopend op geoptimaliseerd. Uiteraard adverteren we met Google Ads en Microsoft Ads, maar we gaan ook meer gebruik maken van e-mailmarketing en social krijgt een groter aandeel in onze strategie.

De uitkomst

Doelstelling écht realiseren

Met de komst van de nieuwe website hebben we door een vlekkeloze URL-migratie geen reputatie verloren en zaten we na een korte advertentiepauze al na 2 weken weer op het oude niveau qua conversies. De groei wordt steeds duidelijker zichtbaar, de missie is geslaagd.

Het resultaat

Effectief & direct resultaat

Het resultaat mag er zijn. Hogere conversies, elke maand weer. Door de inzet van Google Ads en Bing Ads worden de conversie doelstellingen elke maand ruim gehaald. De Return on Investment (ROI) van de Google Ads & Bing Ads campagnes bedragen maar liefst +568%.

Alex Abrahams

Laten we kijken of jouw conversie doelstellingen verbeterd kunnen worden

Bel Alex 06 45 44 01 02 of Stuur een e-mail
Delen via LinkedIn