detail_tdl_vogels

Merkpositionering, communicatiestrategie en -uitvoering

Het zal niemand zijn gegaan. Jheronimus Bosch keerde in 2016 terug naar de stad waar hij werd geboren, leefde, werkte en waar hij in 1516 stierf; ’s-Hertogenbosch. Arthur & Brent is sinds 2014 verantwoordelijk voor de communicatiestrategie en -uitvoering voor dit grootschalige internationale evenement.

Welkom thuis Jheronimus!
Dit motto geeft de kern weer van de ontwikkelde communicatiestrategie. Om de missie ‘Jheronimus Bosch voor altijd verbinden aan de stad ’s-Hertogenbosch’ daadwerkelijk te realiseren was volgens Arthur & Brent de koppeling met zijn stad én met de bewoners van cruciaal belang.

Met de ontwikkelde strategie:

  • claimt ‘s-Hertogenbosch de schilder. Hier hoort hij thuis.
  • wordt een koppeling gemaakt met het DNA van de stad: een gastvrije stad waar bewoners en bezoekers zich thuis voelen.
  • worden de bewoners direct betrokken. De bewoners heten hun beroemdste zoon als het ware zelf welkom thuis en spreken hem daarom met de voornaam aan, zoals een Bosschenaar dat gewoon is te doen.

Internationale citybranding samen met de stad
Jheronimus Bosch 500 kon alleen maar gerealiseerd worden samen met vele partners. Internationaal, nationaal, regionaal en lokaal. Zoals een branding van een merk niet kan slagen zonder betrokkenheid van haar medewerkers, kan zo’n citybranding traject niet slagen zonder haar bewoners. Arthur & Brent was medeverantwoordelijk voor de uitrol van de strategie naar de dagelijkse praktijk. We kijken met veel plezier terug op twee jaar vol presentaties, workshops, vergaderingen, productontwikkelingen en successen vieren. Zoals in 2016 het binnen halen van de prijs ‘Publieksevenement van het jaar’. Door veel energie te steken in de samenwerking met bewoners, ondernemers, mediapartners etc is Jheornimus Bosch voor altijd verbonden aan zijn stad ’s-Hertogenbosch.

Communicatiekracht in de operatie
Arthur & Brent zorgde 3 jaar lang voor de algehele communicatie en de dagelijkse actualiteit. De stad werd aangekleed, het programmaboekje werd ontwikkeld en de website werd gerealiseerd. Pers/media werden geïnformeerd, de nieuwbrieven werden verstuurd, de website werd actueel gehouden en alle social media kanalen werden ingezet. De website werd het eerste half jaar reeds door bijna een half miljoen mensen bezocht. Op Facebook werd een bereik behaald van bijna 4 miljoen in dezelfde periode.

Hier een link naar het artikel van CommunicatieClubBourgondië over de branding van Jheronimus als citymarketing.

 

233_bymarjo__jb500_20160212_0025037_bwc1262-jpg-1

img_4022img_4454-2

img_4858img_5217

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Stichting Jheronimus Bosch 500
  • Januari 2014
  • Branding en positionering
  • Communicatie
  • Interim
Project →