HAP Oost-Brabant

Jobmarketing voor triagisten

Jaarlijks worden er zo’n 30 triagisten gezocht. Wij hadden een succesvolle zoektocht naar de poortwachter van de huisartsenposten via activatiecampagnes en social media.

hap oost brabant xl-header

Resultaten

28

triagisten in opleiding gestart

30

sollicitanten per maand extra

65%

stijging in conversiepercentage door het optimaliseren van de sollicitatieprocedure

De vraag

De opdrachtgever

Huisartsenposten (HAP) Oost-Brabant is een gezondheidszorginstelling waar verschillende huisartsenpraktijken in de regio Oost-Brabant bij aangesloten zijn. Gedurende avond, nacht en weekend staan zij paraat voor de continuïteit van niet-uitstelbare huisartsenzorg voor patiënten in de regio.

Bel je als patiënt buiten openingstijden naar een aangesloten praktijk, dan krijg je een triagist van HAP Oost-Brabant aan de lijn. Deze triagist  brengt de urgentie van de zorgvraag in kaart en bepaalt of de patiënt gezien moet worden op de huisartsenpost. 

Een belangrijke spil in de organisatie dus! Maar ook een hele uitdaging om aan triagisten te komen. Jaarlijks worden er zo’n 30 triagisten gezocht. Met onze aanpak in samenwerking met Door Lotje Getikt zorgen we ervoor dat de vacatures zo snel mogelijk gevuld worden.

Onze aanpak

Ga je aan de slag met jobmarketing, dan is het uiteraard essentieel om je te verdiepen in de desbetreffende functie en het reilen en zeilen van de organisatie. Dat hebben we dan ook grondig gedaan! Zo zijn we onder andere te weten gekomen wat de opleidingsvereisten zijn, wat het werken als triagist aantrekkelijk maakt, maar ook waarom de functie niet bij iedereen past.

Dit hebben we weten om te buigen naar een gedetailleerde doelgroepspecificatie, zodat we de wervingscampagnes hier perfect op kunnen laten aansluiten. Zo richten we ons voornamelijk op latent werkzoekenden met een medische opleiding die graag overdag tijd steken in hun gezin, studie of deeltijdbaan en graag in de avonduren en weekenden willen (bij)verdienen met hun medische kennis.

HAP website A&B (1)

Het resultaat tot dusver...

Doelstellingen duidelijk, doelgroep helder en kanalen bepaald. Kortom, we waren klaar voor de start! De campagnes die als een magneet de juiste triagisten aantrekken en tegelijkertijd meer bekendheid geven over het beroep als triagist zijn opgesteld en geactiveerd. Wervende en doelgerichte activatie met solide en pakkende landingspagina’s. De eerste triagisten zijn inmiddels gestart met de opleiding, binnenkort meer nieuws!

Alex Abrahams

Ook wervingscampagnes die perfect aansluiten bij je doelgroep?

Bel Alex 06 45 440 102 of Stuur een e-mail
Delen via LinkedIn