De vraag

HOE KUNNEN WE ONS HET BESTE PRESENTEREN?

De opdrachtgever

STICHTING GASTVRIJ 'S-HERTOGENBOSCH

De Blauwe Engelen zijn in het leven geroepen tijdens het Boschjaar 2016. Als gastheren en gastvrouwen heten zij bezoekers aan ‘s-Hertogenbosch welkom. Een persoonlijk en gastvrij ontvangst. Na 2016 gingen de 150 vrijwilligers verder onder de naam Stichting Gastvrij ‘s-Hertogenbosch. Er ontstond behoefte een eenduidig verhaal voor de toekomst. Een die herkenbaar doorgevoerd kon worden in het straatbeeld. Een mooie uitdaging voor Arthur & Brent waarbij de glimlach een hoofdrol kreeg. 

ONZE AANPAK.

Tijdens werksessies zijn we samen met de vrijwilligers op zoek gegaan naar de kern van het merk. Waar staan de Blauwe Engelen voor en waar gaan ze voor? Waarom zijn zoveel vrijwilligers bereid om bezoekers aan ‘s-Hertogenbosch welkom te heten? We kwamen tot een aantal mooie inzichten.

De inzichten hebben een tot de verbeelding sprekende merkessentie opgeleverd: Met een glimlach de stad in. Een prachtig uitgangspunt voor AMVP/GO om de passende visuele identiteit te ontwikkelen.

Het inzicht

Bosschenaren zijn trots op hun stad en willen dat graag delen met anderen. De Blauwe Engelen geven bezoekers een ‘onverwacht’ warm welkom, bieden een helpende hand en zorgen ervoor dat je je als bezoeker direct thuis voelt. Ze zorgen ervoor dat je met een glimlach de stad in gaat.

Zichtbaar op straat

De Blauwe Engelen hebben bijzondere bankjes weten te plaatsen op de route van de gratis hop-on-hop-off bus. Op deze manier is de merkessentie op vele plekken in ‘s-Hertogenbosch te zien en te voelen. 

Helpende hand

Tijdens het Boschjaar 2016 is de goede relatie met deze vrijwilligers ontstaan. Arthur & Brengt zijn daarom ook maar vrijwilliger geworden en helpen graag waar nodig. Te beginnen met dit merktraject. 

Door de focus in onze communicatie ontstond er een perfecte kreet “Met een glimlacht de stad in” en een schitterend nieuw logo. Fris, jong, modern. We zijn er erg trots op.

Henk Engel
Blauwe Engelen