Centrumtandzorg

Een verhaal dat richting geeft

Een verhaal en identiteit die richting geeft voor Centrumtandzorg. Een versterking van de communicatiestrategie.

Centrumtandzorg

Centrumtandzorg

Centrumtandzorg; ooit ontstaan uit de schooltandarts en uitgegroeid tot een speler van formaat in Noordoost Brabant en Gelderland met 140 medewerkers. Naast algemene of ‘gewone’ tandzorg is de organisatie gespecialiseerd in tandzorg voor bijzondere doelgroepen. Een groeispurt, een nieuw gebouw en een verhuizing maken de tijd rijp voor een merkstrategie die past bij de huidige organisatie. Samen met de medewerkers hebben we gezorgd voor een krachtig merkverhaal, een nieuwe visuele identiteit en een doelgerichte activatie

Onze aanpak

Via online sessies (vanwege de Coronacrisis) zijn we in de wereld van tandartsen gedoken. Waar zit de kracht van deze organisatie? Wie zijn de doelgroepen? Wat zijn de ambities? Deze en andere onderwerpen zijn via creatieve en inspirerende online-sessies en via deskresearch onderzocht en besproken.

En wat blijkt? Er schuilt een prachtig en bijzonder verhaal achter deze organisatie. Echt een merk met een missie. Maatschappelijk betrokken, sterk vanuit specialisme en gedreven medewerkers. De perfecte basis om de communicatie te versterken. Tijd om naar buiten te brengen waar Centrumtandzorg voor staat en voor gaat.

Goede tandzorg voor iedereen

Centrumtandzorg werkt vanuit een ideaal. De organisatie wil dat iedereen toegang heeft tot goede tandzorg. De sociale betrokkenheid van deze stichting is groot en heeft oog voor bijzondere doelgroepen en sociaal zwakkeren. Centrumtandzorg is sterk in complexe kindertandheelkunde, extreme angst voor de tandarts, gehandicaptenzorg en ouderenzorg.

Deze positionering voelt vertrouwd en als gegoten. Én het geeft richting en energie. De bijbehorende visuele identiteit, gerealiseerd door Reclamebureau de Code is toegankelijk, laagdrempelig en ontzettend eigen. Een die opvalt tussen andere aanbieders.

Vanuit het merk naar buiten treden

Intern is de positionering direct omarmd. Via een webinar voor 140 medewerkers werd de corporate story en de visuele identiteit gelanceerd. Een mooi moment. Vervolgens zijn er diverse middelen ontworpen en hebben patiënten en doorverwijzers hernieuwd kennis gemaakt met Centrumtandzorg.

Samen met de verantwoordelijken voor communicatie hebben we een communicatiestrategie en -plan opgesteld. Hiermee kan Centrumtandzorg haar verhaal uitstralen naar haar doelgroepen.

Inmiddels is ook de nieuwe website live, waar alle elementen samenkomen. Neem vooral een kijkje op centrumtandzorg.nl

Marcel Ploegmakers

Wil jij ook een merkstrategie passend bij jouw merkidenteit?

Bel Marcel 06 535 928 78 of Stuur een e-mail
Delen via LinkedIn