De vraag

Hoe kan onze communicatie ons versterken?

De opdrachtgever

Centrumtandzorg

Centrumtandzorg; ooit ontstaan uit de schooltandarts en uitgegroeid tot een speler van formaat in Noordoost Brabant en Gelderland met 140 medewerkers. Naast algemene of ‘gewone’ tandzorg is de organisatie gespecialiseerd in tandzorg voor bijzondere doelgroepen. Een groeispurt, een nieuw gebouw en een verhuizing maken de tijd rijp voor een merkstrategie die past bij de huidige organisatie. Samen met de medewerkers hebben we gezorgd voor een krachtig merkverhaal, een nieuwe visuele identiteit en een doelgerichte activatie. 

ONZE AANPAK.

Via online sessies (vanwege de Coronacrisis) zijn we in de wereld van tandartsen gedoken. Waar zit de kracht van deze organisatie? Wie zijn de doelgroepen? Wat zijn de ambities? Deze en andere onderwerpen zijn via creatieve en inspirerende online-sessies en via deskresearch onderzocht en besproken.

En wat blijkt? Er schuilt een prachtig en bijzonder verhaal achter deze organisatie. Echt een merk met een missie. Maatschappelijk betrokken, sterk vanuit specialisme en gedreven medewerkers. De perfecte basis om de communicatie te versterken. Tijd om naar buiten te brengen waar Centrumtandzorg voor staat en voor gaat.

De uitkomst

Goede tandzorg voor iedereen

Centrumtandzorg werkt vanuit een ideaal. De organisatie wil dat iedereen toegang heeft tot goede tandzorg. De sociale betrokkenheid van deze stichting is groot en heeft oog voor bijzondere doelgroepen en sociaal zwakkeren. Centrumtandzorg is sterk in complexe kindertandheelkunde, extreme angst voor de tandarts, gehandicaptenzorg en ouderenzorg.

Deze positionering voelt vertrouwd en als gegoten. Én het geeft richting en energie. De bijbehorende visuele identiteit, gerealiseerd door De Code is toegankelijk, laagdrempelig en ontzettend eigen. Een die opvalt tussen andere aanbieders.

 

 

Het resultaat

Vanuit het merk naar buiten treden

Intern is de positionering direct omarmd. Via een webinar voor 140 medewerkers werd de corporate story en de visuele identiteit gelanceerd. Een mooi moment. De afgelopen periode zijn divers middelen ontworpen en hebben patiënten en doorverwijzers voor het eerst hernieuwd kennis gemaakt met Centrumtandzorg.

Samen met de verantwoordelijken voor communicatie hebben we een communicatiestrategie en -plan uitgewerkt om de ambities voor 2021 te realiseren. Op naar nog meer mooie resultaten!

 

 

 

Wij helpen je met een goede communicatiestrategie en -plan
Whitepaper fusies aanvragen