De vraag

Activeer, ondersteun en breng samen

De opdrachtgever

Gemeente 's-Hertogenbosch

Tijdens de Corona-crisis hebben we in ’s-Hertogenbosch direct de handen ineengeslagen. Alleen samen krijgen we Corona onder controle en alleen samen komen we door deze bizarre tijd. Arthur & Brent werd gevraagd om deze campagne te trekken gedurende april en mei. Van conceptontwikkeling en projectcoördinatie tot de realisatie de vele uitingen in de stad en omgeving. 

ONZE AANPAK.

Begin april is gestart met de campagne KoopLokaal, ProefLokaal, BeleefLokaal en SpreekLokaal. Een manier om bewoners van de gemeente ‘s-Hertogenbosch te activeren om de ondernemers uit de omgeving te blijven ondersteunen. Samen met de projectgroep vanuit de gemeente is de slogan #SamenzijnwijDenBosch bedacht. Diverse leveranciers zijn aangetrokken om de campagne in een korte. tijd mogelijk te maken, zoals Reclame bureau De Code voor het ontwerp en KrosMedia voor de productie van de vlogs en promo’s. 

De uitkomst

KoopLokaal, ProefLokaal, BeleefLokaal

De website bezoekdenbosch.nl vormde de centrale plek in de campagne. Hier konden bewoners lezen hoe zij, ondanks de lockdown, toch een bijdrage konden leveren. Via online promo’s en posts, posters in de etalages, Abri’s in de bushokjes en advertenties in de kranten werden bewoners gestimuleerd om de ondernemers uit je eigen buurt te ondersteunen. Ook online is via gerichte targetting in social media aandacht besteed aan de campagne. Daarnaast werden diverse ondernemers gevraagd een vlog te maken over hoe zij in deze periode toch het beste ervan maakten. Het leverde sympathieke content op die in moeilijke tijden de juiste energie genereerde. 

 

De uitkomst

Cultuurtips voor Thuis

De vele culturele instellingen uit de stad lieten tijdens de maanden april, mei en juni zien waar ze toe in staat zijn.  Onder het motto ‘Als mensen ons niet kunnen bezoeken, bezoeken wij de mensen’ zijn er door deze instellingen aansprekende, vooral online, activiteiten opgezet om toch in contact te blijven met de bezoekers aan de stad. In samenwerking met studio Jagthund werden tien eigentijdse animaties gerealiseerd, die de bijzondere activiteiten van de culturele instellingen onder de aandacht brachten. Op deze manier bewijst ’s-Hertogenbosch ook in deze moeilijke tijd de Cultuurstad van het Zuiden te zijn.

 

 

Whitepaper fusies aanvragen