De vraag

Branding én implementatie na overnames

De opdrachtgever

Norlandia

Norlandia is een Scandinavisch bedrijf, in Nederland gericht op de kinderopvang. Voorschoolse, naschoolse en dagopvang. Recentelijk hebben tal van overnames, verspreid over heel Nederland, plaats gevonden.

Juist de doorvertaling van de Scandinavische filosofie maakt een Norlandia kinderopvang onderscheidend.

Buitengewoon

ONZE AANPAK.

Opvang bij een vestiging van Norlandia staat voor dicht bij de natuur waar elke dag anders is en je samen nieuwe dingen kunt ontdekken. Deze Scandinavische waarden hebben we vertaald naar Dat maakt Norlandia buitengewoon! Waarbij deze pay-off kan worden uitgelegd naar buitengewoon (= excellent) (= buiten is gewoon). En zo gewoon was dit nog niet in alle nieuwe Norlandia vestigingen.

 

Het resultaat

In de praktijk betekende dat de nieuwe Norlandia vestigingen hier invulling aan moesten geven. Ga actief met de kinderen naar buiten, bied sportactiviteiten aan, maar verlies ook de fascinatie en educatie voor de natuur niet uit het oog. Denk bijvoorbeeld aan een moestuintafel in de peutergroep.

 

Voor de interne branding is een programma gemaakt zodat de pedagogisch medewerkers ervaren dat ze voor Norlandia werken. Dat ze vol trots onderdeel uitmaken van een groter geheel. Het programma bestaat uit een basis set van waarden waar een vestiging aan moet voldoen, met de flexibiliteit per locatie. Zo kan het sportbeleid worden aangevuld met gezond eten op de opvang. Of kan de peuteropvang besluiten om de Montessori methode van de aangrenzende school door te voeren waardoor de overstap naar de basisschool eenvoudiger zal zijn. Tot slot neemt Arthur & Brent de lead bij online marketing activiteiten en adviseren wij bij de interne processen op de verschillende vestigingen.

 

 

 

Zoek jij verbinding met je doelgroep?
Whitepaper fusies aanvragen