De vraag

WAT WORDT ONS NIEUWE MERK
MET WELK VERHAAL?

De opdrachtgever

FUSIE ST. JOSEPH & KLEINE MEIERIJ

Woonstichting St. Joseph en Kleine Meierij zijn van plan te fuseren. Samen beheren zij ongeveer 7.500 huurwoningen voor mensen met een smalle beurs. Door de fusie ontstaat een nieuwe, grotere organisatie die beter voorbereid is op de toekomst. De meerwaarde van het samengaan zit in een sterke organisatie die door krachtenbundeling meer aan risicospreiding kan doen. Reclamebureau De Code vroeg aan Arthur & Brent om het merktraject te begeleiden. Samen gingen we op pad om het nieuwe merk te bouwen.

ONZE AANPAK.

St. Joseph bestaat in 2019 precies 100 jaar. Kleine Meierij 50 jaar. Gevestigde namen en zaak om niet over een nacht ijs gegaan. Er zijn gesprekken gevoerd met huurders van beide fusiepartners. Over het klantcontact, over de verwachtingen die men heeft en over huidige ervaringen. Medewerkers en directies van beide organisaties zijn met elkaar in gesprek gegaan over de toekomstige organisatie. Er is een analyse gemaakt van huidige en beoogde doelgroepen, de ontwikkelingen in de markt en de ambities voor de toekomst. 

Uiteindelijk is een prikkelende positionering ontstaan, die recht doet aan het opgebouwde DNA van beide organisaties en gericht is op de uitdagingen die er liggen voor de toekomst. Een verhaal dat vertrouwd voelt en energie geeft. 

De uitkomst

WONING CORPORATIE
VOOR DE KLEINE KERNEN.

De merkwaarden van de nieuwe organisatie gaven tijdens de presentatie direct een goed gevoel: Samen, Toekomstgericht, Toegankelijk en Nuchter. Een logische keuze. Ondanks de langstermijn opgaven, willen de mensen graag dichtbij staan. Midden in de kernen waar ze actief zijn. Persoonlijk contact is belangrijk. De nieuwe organisatie zijn daarom thuis in het dorp. Zij zorgen dat je woonzaken makkelijk zelf kunt regelen én zijn dichtbij als dat niet kan. Als een goede buurman, bieden ze een luisterend oor en het juiste advies. Zij zijn dé woningcorporatie voor de kleine kernen. Thuis in de buurt. Thuis in Rosmalen. Thuis in Boxtel. Thuis in Liempde. Thuis in……

 

Het resultaat

MERK BOUWEN
IS KEUZES MAKEN.

Een merk bouwen is keuzes maken. Tijdens een bijeenkomst met alle medewerkers van beide organisaties. hebben de aanwezigen kunnen ervaren welke keuzes er te maken zijn. Aan de hand van stellingen hebben we de aanwezigen gevraagd stelling te nemen. Er ontstonden op deze manier mooie gesprekken over de toekomst van de nieuwe organisatie.