De vraag

WAT WORDT ONS NIEUWE MERK?

De opdrachtgever

FUSIE ST. JOSEPH & KLEINE MEIERIJ

Woonstichtingen St. Joseph en Kleine Meierij fuseren per 1 juli 2019. Samen beheren zij ongeveer 7.500 huurwoningen voor mensen met een smalle beurs. Door de fusie ontstaat een nieuwe, grotere organisatie die beter voorbereid is op de toekomst. De meerwaarde van het samengaan zit in een sterke organisatie die door krachtenbundeling meer aan risicospreiding kan doen. Reclamebureau De Code vroeg Arthur & Brent om het merktraject te begeleiden. 

ONZE AANPAK.

Om twee merken te fuseren, is belangrijk om het DNA van beide merken te kennen. In gesprekken met huurders van beide fusiepartners zochten we naar de overeenkomsten en verschillen in klantcontact, verwachtingen en ervaringen. Met medewerkers en directies van beide organisaties gingen we in gesprek over de toekomstige organisatie de ontwikkelingen in de markt en de ambities. 

Op de grondvesten van de oude organisaties, bouwden we vervolgens een nieuw, stevig merk dat recht doet aan het opgebouwde DNA van beide organisaties en gericht is op de uitdagingen van de toekomst. Een nieuw verhaal dat toch vertrouwd voelt en energie geeft. 

Het merkverhaal

THUIS IN DE MEIERIJ

Om je thuis te voelen, heb je een sterke basis nodig. Een woning is een startpunt. Daar zorgen wij voor, in het dorp waar je vandaan komt of waar je thuiskomt.

We zorgen dat je woonzaken makkelijk zelf kunt regelen én zijn dichtbij als dat niet kan. Als een goede buurman, bieden we een luisterend oor en geven graag advies. We zijn thuis in het dorp en weten wat er speelt. Als woningstichting, maar ook als werkgever en opdrachtgever. We zijn dé woningcorporatie voor de kleine kernen.

 

 

Het resultaat

JOOST.

De nieuwe naam is gebaseerd op de kernwaarden van de nieuwe organisatie: Samen, Toekomstgericht, Toegankelijk en Nuchter. Dat betekent dichtbij de huurders en midden in de kernen waar de organisatie actief is.

JOOST. Thuis in de Meierij

Reclamebureau De Code ontwikkelde de visuele identiteit van het nieuwe merk, woonstichting JOOST. werd tastbaar als een fris en stevig merk.