De vraag

BEDENK EN COÖRDINEER EEN CAMPAGNE VOOR DE STAD

De opdrachtgever

CULTURELE INSTELLINGEN & GEMEENTE

De stad ’s-Hertogenbosch zet zich sinds 2018 op de kaart als Cultuurstad van het Zuiden. De vele culturele instellingen die deze stad rijk is hebben samen met de gemeente de handen ineengeslagen om te zorgen dat in 2019 wordt gewerkt aan de verdere verankering van deze positionering in Nederland. De wens was een landelijke campagne, gericht op bezoekers aan ’s-Hertogenbosch. Arthur & Brent werd gevraagd deze campagne te coördineren en samen met de vele culturele partners te zorgen voor een passende, effectieve, door iedereen gedragen, campagne.

ONZE AANPAK.

Door de afdeling citymarketing van de gemeente ‘s-Hertogenbosch is al veel werk verricht op het gebied van de positionering. De uitkomsten daarvan zijn de basis voor de ontwikkeling van de campagne. Samen met alle marketing & communicatieverantwoordelijken van culturele instellingen en gemeente is in enkele werksessies de campagnestrategie en het campagneconcept opgezet.

Online is de continue aanjager gedurende het gehele jaar. TV/Radio en outdoor geven extra zichtbaarheid en aandacht op specifieke momenten. Op basis van deze strategie is de samenwerking opgezocht met diverse partijen uit de stad om de klus te klaren. Van fotografie en ontwerp tot productie van de Radio en TV commercial en online marketing.

De uitkomst

BOSSCHENAAR IN BEELD

Doelstelling van e campagne is verankering van de positionering als Cultuurstad van het Zuiden en niet directe sales. Het vertellen van echte verhalen is daarom belangrijk in de campagne. Wat zit er achter Cultuurstad van het Zuiden? Dat is er niet ineens. Daar wordt elke dag hard aan gewerkt.

Daarom is ervoor gekozen trotse Bosschenaren te laten zien, die de stad klaar maken voor jouw bezoek. Met oog voor kwaliteit en met ambitie. Voor een beleving die de verwachting overtreft. Zij nodigen je uit om de stad te bezoeken. Wees welkom! Dit is tastbaar gemaakt in de TV/Radio-commercial, de fotografie, de online banners etc.

Het resultaat

POSITIEVE BIJDRAGE

Gedurende het gehele jaar wordt het effect van de campagne gemeten. De campagne zet in op Google Adwords, bannering, retargeting en verleiden om naar bezoekdenbosch.nl te gaan. De eerste uitkomsten laten een positief resultaat zien. De TV- en Radio commercial waren in de eerste weken van juni op NPO en Radio 1,2, 4 en 5 te zien en te horen en worden ook in de tweede helft van 2019 getoond in landelijke media.

De campagne wordt ook gedurende het jaar zichtbaar gemaakt tijdens diverse evenementen. Zoals op aanwezig narrow-casting, het evenemententerrein (via hekwerkdoeken) en op bijvoorbeeld de pendelbussen tijdens Theaterfestival Boulevard.