Bouwen aan een nieuwe toekomst

De vraag

  • Het ontwikkelen van een nieuwe positionering van het merk voor de Nederlandse markt
  • Het in- én extern laten landen van de nieuwe positionering van het merk
  • Het versterken van het werkgeversmerk, van employer branding-strategie tot activatie

De opdrachtgever

Wienerberger is de grootste producent in Europa van keramische dakpannen, bakstenen en (duurzame) bouw- en bestratingsoplossingen. Door hun brede internationale ervaring, weten zij als geen ander hoe bouwoplossingen een omgeving tot leven kunnen brengen. Samen met hun opdrachtgevers zoeken ze steeds naar nieuwe toepassingen om de toekomstige leefomgeving duurzaam vorm te geven. Door alle ontwikkelingen in de bouwsector en de krapte op de arbeidsmarkt zit Wienerberger met een reële uitdaging. Extra reden om eens stevig aan de slag te gaan met het (werkgevers)merk om te kunnen bouwen aan een nieuwe toekomst!

Wienerberger

Onze aanpak

Als eerste stap stellen we het merk scherp voor de Nederlandse markt. Een uitdagende positionering die laat zien wat de unieke kracht is van Wienerberger. Het vernieuwde merk laten we eerst intern landen bij de medewerkers, de belangrijkste ambassadeurs van de organisatie. Samen creëren we draagvlak bij iedereen, zodat het met enthousiasme wordt gedragen.

Voelt iedereen de energie om door te pakken naar de volgende fase? Dan staan we klaar om het merk extern te activeren. We geven bekendheid aan de nieuwe merkpositionering, uiteraard gebaseerd op een doordachte communicatiestrategie.

Ondertussen gaan we ook aan de slag om van het vernieuwde merk een sterk werkgeversmerk te maken. Het fundament om toekomstige én huidige medewerkers te laten zien of zij bij het merk passen en hoe ze bij kunnen dragen. Zodra de employer branding-strategie staat, zetten we het werkgeversmerk aan het werk. We hangen het werkgeversmerk aan de grote klok met passende campagnes via de juiste kanalen.

Het resultaat tot dusver ...

We staan in de startblokken om aan de slag te gaan met een scherpe positionering. Een nieuw en kloppend verhaal, waardoor Wienerberger haar unieke kracht beter kan neerzetten in de Nederlandse markt. Een solide basis die bestand is tegen de uitdagingen van de hedendaagse wereld. Van daaruit bouwen we verder, to be continued!

Delen via LinkedIn
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]