Gemeente 's-Hertogenbosch
Samen met de projectgroep vanuit de gemeente is de slogan #SamenzijnwijDenBosch bedacht. Arthur & Brent werd gevraagd om deze campagne te trekken.
Tijdens de Corona-crisis hebben we in 2020 en 2021 in ’s-Hertogenbosch direct de handen ineengeslagen. Alleen samen krijgen we Corona onder controle en alleen samen komen we door deze bizarre tijd. Arthur & Brent werd gevraagd om deze campagne te trekken gedurende april en mei 2020 en april tot en met juni 2021. Van conceptontwikkeling en projectcoördinatie tot de realisatie de vele uitingen in de stad en omgeving.
Begin april 2020 is gestart met de campagne KoopLokaal, ProefLokaal, BeleefLokaal en SpreekLokaal. Een manier om bewoners van de gemeente ‘s-Hertogenbosch te activeren om de ondernemers uit de omgeving te blijven ondersteunen. Samen met de projectgroep vanuit de gemeente is de slogan #SamenzijnwijDenBosch bedacht. Diverse leveranciers zijn aangetrokken om de campagne in een korte. tijd mogelijk te maken, zoals Reclamebureau De Code voor het ontwerp en KrosMedia voor de productie van de vlogs en promo’s.
In april 2021 hebben we samen met de projectgroep ook de lock-out campagne opgezet. Een campagne om bezoekers aan de stad te spreiden in een periode dat alles weer langzaam open gaat, maar Corona nog steeds onder ons is.
De website Bezoekdenbosch.nl vormde de centrale plek in de campagne. Hier konden bewoners lezen hoe zij, ondanks de lockdown, toch een bijdrage konden leveren. Via online promo’s en posts, posters in de etalages, Abri’s in de bushokjes en advertenties in de kranten werden bewoners gestimuleerd om de ondernemers uit je eigen buurt te ondersteunen. Ook online is via gerichte targetting in social media aandacht besteed aan de campagne. Daarnaast werden diverse ondernemers gevraagd een vlog te maken over hoe zij in deze periode toch het beste ervan maakten. Het leverde sympathieke content op die in moeilijke tijden de juiste energie genereerde.
De lock-out campagne in 2021 mocht vooral geen negatieve ‘let op’ / ‘dit mag niet’ campagne worden. Het moest positief zijn. De stad gaat weer open en je bent welkom! Een mooie uitdaging, aangezien er toch een crowd-management doelstelling behaald moet worden. Met de introductie van de campagne slogan ‘Pak je moment’ kwam alles bij elkaar. Het is feest om weer de stad in te mogen. Ook als Corona nog niet helemaal weg is.
Om de campagne tastbaar te maken zijn drie situaties gekozen om de doelstelling ‘spreiding van bezoekers’ te realiseren. ‘Zeker van je terrasje? Boek online en pak je moment’. ‘Spontaan naar de stad? Bekijk de druktemeter en pak je moment’. ‘Rustig winkelen? Kom doordeweeks en pak je moment’. Een geslaagde uitwerking die via abri’s posters, flyers en een uitgekiende online campagne een groot bereik heeft gegenereerd.
BIJZONDERE ANIMATIES
De vele culturele instellingen uit de stad lieten tijdens de maanden april, mei en juni zien waar ze toe in staat zijn. Onder het motto ‘Als mensen ons niet kunnen bezoeken, bezoeken wij de mensen’ zijn er door deze instellingen aansprekende, vooral online, activiteiten opgezet om toch in contact te blijven met de bezoekers aan de stad. In samenwerking met studio Jagthund werden tien eigentijdse animaties gerealiseerd, die de bijzondere activiteiten van de culturele instellingen onder de aandacht brachten. Op deze manier bewijst ’s-Hertogenbosch ook in deze moeilijke tijd de Cultuurstad van het Zuiden te zijn.