Wanneer verkocht jij voor het laatst iets in een lift?

  • Strategie
Leestijd: 2 minuten

Hoeveel echt goede ‘elevator pitches’ heb jij al gehoord?

De ‘elevator pitch’. In dertig seconden vertellen wat je precies te bieden hebt, het relevant maken voor de ander én een onuitwisbare indruk achterlaten, zodat je wordt teruggebeld.

Een elevator pitch klinkt gewoon lekker; als je in dertig seconden zo kort en krachtig kunt uitleggen wat je propositie is, moet het wel een goed verhaal zijn. Toch?

Elevator Pitch

Maar wat als we het omdraaien?

Als je propositie écht goed is, hebt je ook geen enkele moeite om het verhaal goed over te brengen. Het gaat eerst om de inhoud, het verhaal volgt. Dat maakt de weg naar je nieuwe elevator pitch een stuk interessanter dan wanneer je alleen focus legt op de uitkomst. Welke keuzes maak je? Voor wie ben je interessant?

Er zijn ook veel bedrijven die een product of dienst aanbieden met meer diepgang of expertise dan je in 30 seconden kunt uitleggen. Als je boodschap relevant is voor je gesprekspartner, maakt het echt niet uit als meer tijd nodig hebt om uit te leggen waar je voor staat en waar je voor gaat.

Gun jezelf de tijd die nodig is. En neem de trap!

Is het tijd voor strategie die het verhaal voor je verteld? Dan moet je echt verder lezen!

Kitty Wilgers

Dit artikel is geschreven door Kitty. Wil je meer weten? Neem contact op

Bel Kitty 06 218 385 60 of Stuur een e-mail
Delen via LinkedIn