De vraag

Wat moet onze communicatie strategie worden?

De opdrachtgever

Museum Krona

Museum Krona bestaat als merk nog niet zo lang. In 2019 heeft Museum voor Religieuze Kunst in Uden de stap genomen om haar naam en huisstijl aan te passen naar Museum Krona. Begin 2020 vroeg het museum Arthur & Brent om de volgende stap te begeleiden: het merk Krona laden en een passende communicatiestrategie ontwikkelen.

ONZE AANPAK.

Museum Krona bestaat uit kleine vaste organisatie met veel vrijwilligers. Samen met een dwarsdoorsnede van de organisatie zijn in een paar werksessies op zoek gegaan naar de essentie van museum Krona. Wat is de kracht van de organisatie? Wat is het aanbod? Voor wie ben je interessant? En wat zijn je ambities? Op basis van de uitkomsten is een nieuw merkverhaal geschreven dat bij medewerkers en vrijwilligers direct de juiste positieve energie oproept. En daar doen we het voor!

De uitkomst

KRONA PRIKKELT TOT BEZINNING

Krona is méér dan een museum. Het is een bijzondere en unieke plek waar je, al is het maar voor even, tot rust kunt komen. Waar je met aandacht kunt kijken, luisteren, praten, voelen en proeven. Krona gaat over de tijdloze zoektocht naar identiteit en zingeving. Het bewoonde klooster, de unieke religieuze kunst en het wisselende programma aanbod zetten je aan het denken.

Krona daagt je op een laagdrempelige en toegankelijke manier uit om dichter bij je jezelf te komen. Krona prikkelt tot bezinning.

 

Het resultaat

FOTOGRAFIE & VISUALISATIE

Met met merkverhaal als uitgangspunt is de communicatiestrategie ontwikkeld. Per doelgroep zijn doelstellingen geformuleerd en acties gedefinieerd. In samenwerking met de organisatie is het vervolgens uitgewerkt in een helder communicatieplan. Ook zijn er direct enkele uitingen ontwikkeld die de nieuwe positionering tastbaar maken, inclusief de externe pay-off:

Krona, met aandacht.

 

 

Whitepaper fusies aanvragen