De vraag

HOE VERLEIDEN WE DE INTER-
NATIONALE BEZOEKER?

De opdrachtgever

IPM ESSEN

In Essen, Duitsland, wordt jaarlijks de Internationale Pflanzenmesse (IPM Essen) gehouden. De grootste bloemen en plantenbeurs ter wereld. Een onderdeel van deze beurs is IPM Hortivation. Dé plek waar de nieuwste retailtrends worden getoond. Om juridische redenen en vanwege de onbekendheid van het onderdeel bij de bezoekers wilde de organisatie werken aan een nieuwe naam en stijl voor dit onderdeel. 

ONZE AANPAK.

Samen met creative director Romeo Sommers zijn we aan de slag gegaan met deze uitdaging. Vooral de customer journey gaf belangrijke inzichten voor de positionering van dit onderdeel. We hebben de organisatie van IPM Essen via werksessies meegenomen in onze gedachtengang. Het resultaat is een nieuwe en scherpe positionering voor het bestaande onderdeel. Een die recht doet aan de status van de vakbeurs en een bijdrage levert aan het merk IPM Essen. Samen met AMVP/GO is op basis van de gekozen richting de visuele identiteit ontwikkeld.

IPM Discovery Center

De zakelijke bezoeker aan deze grote vakbeurs komt doelgericht. Hij heeft een agenda en weet wie hij wil spreken. Tijd is kostbaar. Daarom is gekozen voor IPM Discovery Center. Een functionele naam die direct te begrijpen is. Er is namelijk geen tijd voor uitleg. De naam maakt daarnaast ook nieuwsgierig. Het verleidt om te bezoeken. 

Explore your industry

IPM Essen is marktleider. Dat betekent dat zij ook de markt kunnen leiden. We hebben IPM Essen als de explorers binnen de branche gepositioneerd. Zij ontdekken de laatste innovaties en trends. Met IPM Discovery Center zorgt de beurs ervoor dat bezoekers worden geprikkeld en op de hoogte blijven van wat er speelt binnen de industrie. 

Discovery Center Hero

Ook hebben we IPM Discovery Center Hero geïntroduceerd. Dit predicaat wordt gegeven aan de voortrekkers in de branche. Zij die in hun eigen werkveld het verschil maken. Het zet partners die deelnemen aan IPM Discovery Center niet alleen in de schijnwerpers, maar het biedt ook een extra stimulans om deel te nemen.