DéDé Dance

Ledenwerven want iedereen kan dansen

Arthur & Brent heeft een strategie ontwikkeld voor het wegzetten van het merk DéDé Dance om de doelgroep te verbreden met als doel uiteraard ledenwerven.

De vraag

Ledenwervingscampagne voor de grootste dansschool van Zuid-Nederland.

De opdrachtgever

DéDé Dance

DéDé Dance is de grootste dansschool van Zuid-Nederland. De lessen bij DéDé Dance zijn minder traditioneel dan dat je van een balletles of streetdance les mag verwachten. Ze doen het net op een andere, modernere manier, ze doen het op hun manier.

Zo houden ze de lessen divers en kunnen de leerlingen leren dansen op uiteenlopende muziekstijlen.

Onze aanpak

Dansen is voor iedere leeftijd, maar de uitstraling van de dansschool was met name gericht op meisjes tot en met 12 jaar. Arthur & Brent, als online marketingbureau al betrokken bij de dansschool, is gaan nadenken over het wegzetten van het merk DéDé Dance om de doelgroep te verbreden.

Het resultaat

Look & feel better

Een aanpassing in de look & feel van de uitingen als resultaat: een steviger logo en de kleur roze beperkter gebruiken. Ook het verhaal ‘want wij zijn DéDé Dance, zo doen we dat’ komt in de externe communicatie nu beter tot zijn recht. Het inzetten van het beschikbare Google Ad Grants budget draagt daar aan bij.

DéDé Dance kent een strikte discipline en grote onderlinge saamhorigheid. Dat gevoel wilt de dansschool ook naar potentieel nieuwe leden uitstralen. Laat hen onderdeel voelen van deze club. Door de implementatie van praktische marketing tools draagt de dansschool dit nu ook uit. Zo delen ze bijvoorbeeld festivalbandjes uit zodat vriendinnen een keer een proefles kunnen volgen.

Alex Abrahams

Wij helpen je jouw externe communicatie verbeteren

Bel Alex 06 45 44 01 02 of Stuur een e-mail
Delen via LinkedIn