stapline header tosti

Volgens Arthur & Brent

Gelukkig: We zijn weer begonnen!

Door Geplaatst in - Blog op 17/9/2015 0 Opmerkingen Arthur zittend tr kl

De scholen zijn weer begonnen, tijdens de spits staan er weer files, DWDD is weer live op televisie, er komt weer nieuws uit politiek Den Haag. Kortom, de komkommertijd is voorbij. Het echte leven gaat weer van start. 

De term komkommertijd werd al rond 1700 in Engeland gebruikt: in de zomer worden de cucumbers geoogst, verlaat de adel de stad en daardoor valt er voor de kleermakers niet veel te verdienen. Deze periode bepaalt vaak onze planning. Mailing de deur uit? Na de zomer. Lancering nieuwe site? Als iedereen terug is van vakantie. Radiocommercial  uitzenden? Als de herfst echt begonnen is.

Het klinkt logisch en verstandig. Want natuurlijk wil je zoveel mogelijk potentiële klanten bereiken met deze nieuwe campagne.

Wij serveren deze periode niet direct af. Er zijn namelijk ook voordelen: jouw boodschap gaat niet verloren tussen al die anderen die ook na de zomer van start gaan. Bovendien, het kan zijn dat jouw doelgroep juist buiten het seizoen het land verlaat.

Heb je goed om je heen gekeken, als je een rondje over de camping, het strand of door de hotellobby liep? Mensen zonder tablet of telefoon zijn er bijna niet te vinden. Dus je campagne bereikt in vakantietijd meer mensen dan een paar jaar geleden. En zal de komende jaren alleen maar toenemen. Bovendien zijn de meeste vakantiegangers in een positieve stemming en landt je boodschap des te beter.

Kortom, als je je campagne kalender opstelt, zet niet als automatisch een kruis door juli en augustus. Wie-weet biedt het juist mogelijkheden.

September is officieel begonnen dus iedereen is weer in opperste staat van paraatheid. Als Arthur & Brent u kan helpen, trek gerust aan de bel. Want voordat u het weet staat weer zo’n pareltje op de marketingkalender: kerst.

^Arthur

 

Er kunnen geen opmerkingen (meer) geplaatst worden.