One DLL Clipper race

Verander communicatie

De Lage Landen

De Lage Landen is actief over de hele wereld. Maar hoe zorg je dat de medewerkers in al die landen betrokken blijven bij de besluiten van het hoofdkantoor in Eindhoven? De oplossing: een netwerk van communicatie ambassadeurs waarmee periodiek contact is om de belangrijkste communicatie issues te bespreken en elkaar te helpen. Kennisdeling tussen verschillende culturen is zeer belangrijk.

Ook had De Lage Landen te maken met een organisatieverandering en een gewenste cultuurverandering. Gedegen communicatie is dan belangrijk. Arthur & Brent gaven hun advies en zorgden voor de uitvoering, waarbij diverse middelen werden geproduceerd: intern social media platform, personeelsmagazine in 7 talen, kwartaalbijeenkomsten van RvB. Samenhang zoeken in waarover gecommuniceerd wordt, was belangrijk om over te brengen wat echt belangrijk was. Maar vooral ook een platform creƫren om echt te luisteren naar de medewerkers om hier de communicatie activiteiten weer op af te stemmen.

  • DLL
  • januari 2013
  • Positionering
  • Corporate communicatie
Project →