Jaga_krant2

Jaga krant nieuw leven inblazen

Jaga krant

Al ruim 50 jaar levert Jaga nieuwe concepten en producten binnen de verwarmingswereld. Daarbij wordt niet alleen vanuit technisch oogpunt geredeneerd, ook de esthetische waarde van producten staat bij Jaga hoog in het vaandel. Jaren geleden verspreidde Jaga in Nederland het “Jaga krantje”. Een krantje voor de installateur met nieuws, informatie, interviews, acties en weetjes over Jaga. In dit digitale tijdperk wil Jaga wil de krant nieuw leven inblazen, zodat Jaga weer op de deurmat van de installateur verschijnt i.p.v. op het computerscherm via een vluchtige e-mail.

Jaga heeft zich in Nederland de afgelopen jaren voornamelijk gericht op de projectinstallateur en adviseur met een projectgerichte aanpak. De grootschalige nieuwbouw en renovatie heeft te leiden gehad van de bouwcrisis, met een dalende omzet voor Jaga als gevolg.

Het deel van de markt wat wél doordraait zijn de kleinschalige renovaties bij de particuliere woningeigenaar. Het vervangen van de cv-ketel en radiator, een nieuwe badkamer met designradiator of een andere verbouwing.
Deze renovaties worden vaak uitgevoerd door de kleinere installateur (<10 medewerkers). Een doelgroep waar Jaga onvoldoende top of mind is. Tijd om dit tij te keren!

Aan Arthur & Brent is gevraagd een concept voor deze krant uit te werken. In samenwerking met Oranje Boven is de bladformule bedacht en produceren we nu jaarlijks meerdere uitgaven.

Doelgroep: >7000 installateurs in Nederland

Doelstellingen: Top Of Mind Awareness onder installateurs verhogen. En toename aankopen Jaga producten.

Jaga Nieuws 1 (winter 2014)
Jaga Nieuws 2 (voorjaar 2015)
Jaga Nieuws 3  (zomer 2015)
Jaga Nieuws 4 (najaar 2015)
Jaga Nieuws 5 (VSK beurs uitgave – januari 2016)
Jaga Nieuws 6 (zomer 2016)
Jaga Nieuws 7 (najaar 2016)
Jaga Nieuws 8 (winter 2017)
Jaga Nieuws 9 (najaar 2017)

 

  • Jaga
  • december 2014
  • Strategie
  • communicatie
  • redactie
  • coordinatie
Project →