stapline header tosti

Volgens Arthur & Brent

Doorstaat uw bedrijf de bitterballen-test?

Door Geplaatst in - Blog op 24/10/2017 0 Opmerkingen bitterballen4

Welk bedrijf doorstaat de bitterballen-test?
De 5 belangrijkste redenen om aan je merk te werken als je personeel werft.

“En wat doe jij precies?” is de meeste gestelde vraag tussen het bier en de bitterballen. Wat vertelt een werknemer over zijn bedrijf? Deze ‘bitterballentest’ geeft direct inzicht in je imago als werkgever.

Employer branding wordt steeds belangrijker in een arbeidsmarkt waarin kandidaten weer kunnen kiezen.  Bedrijven zoeken naar de juiste mensen voor hun openstaande vacatures. Kandidaten zijn op hun beurt op zoek naar bedrijven met wie ze zich kunnen identificeren.  Waar staat een bedrijf voor? Bedrijfscultuur, oprechtheid en robuustheid zijn inmiddels belangrijker dan salaris of functietitels.

5 redenen om aan je merk te werken als je personeel werft

  1. Employer branding vs. corporate imago
    Je imago als merk of bedrijf is zeker niet in alle gevallen hetzelfde als het imago dat je hebt als werkgever. Wat personeel over je als werkgever vertelt aan potentiële collega’s heeft veel meer impact dan de omschrijving van een bedrijf in een vacaturetekst.
  2. It starts with why
    Je fundamentele waarden als merk en als werkgever zijn dezelfde.  Voor beiden geldt namelijk hetzelfde: It starts with why! Dat fundament moet zo stevig in elkaar zitten dat je het ook kunt overbrengen in en buiten je eigen organisatie.
  3. Mensen vertrouwen mensen, geen bedrijven
    Alleen als je als management in staat bent om je missie en kernwaarden actief over te brengen op al je werknemers, dan zet je je ambassadeurs maximaal in. Het zijn niet alleen de mensen van HR en communicatie die graag vertellen waar het bedrijf voor staat!
  4. Van storytelling naar story making
    Een HR website met een leuke url en een goede vacaturetekst zijn niet voldoende. Kandidaten willen ervaren hoe het zou zijn om in het bedrijf te werken. Beleven in plaats van lezen. Maar welke beleving wil je meegeven?
  5. Als je imago als werkgever niet klopt, werf je dan wel de juiste mensen?
    Ten slotte, als je imago als werkgever niet klopt met de werkelijkheid zijn de kandidaten die bij je willen werken dan wel de juiste kandidaten?

Er kunnen geen opmerkingen (meer) geplaatst worden.