stapline header tosti

Volgens Arthur & Brent

Beste Chief Executive Play Officer van Intertoys

Door Geplaatst in - Blog op 19/5/2017 0 Opmerkingen Schermafbeelding 2017-05-19 om 13.04.51

De krantenkoppen van de afgelopen dagen liegen er niet om: het is een drama bij de Blokker groep. Slecht nieuws voor het personeel, slecht nieuws voor het merk Blokker.

En Intertoys staat in de etalage. De winkels blijven intussen de schappen op hun A-lokaties gewoon vullen met dozen en elke dag opent de winkelmanager het rolluik en wacht af. Op hetzelfde moment is de webwinkel van Intertoys nog steeds een B-lokatie met weinig inspiratie. Online verkoop van speelgoed neemt ondertussen wel een vlucht, de concurrenten zonder winkels maken zich op voor een prijzenoorlog tot de rand. Kunnen jullie het tij nog keren?

Wat is de absolute toegevoegde waarde van een fysieke speelgoedwinkel ten opzichte van online? Hoe kun je jouw klanten beleving bieden in een winkel vol speelgoed?

Laat je klanten spelen! Ja. Spelen. Wordt een speelwinkel. Maak die dozen open en geef je echte klanten, de kinderen, de ruimte om te spelen. Laat ze samen spelen, uitproberen wat ze leuk vinden, leer van hun ervaringen. Laat ze spelletjes doen, knutselen, bouwen en gamen. Stel je eens voor: Intertoys filialen vol blije spelende kinderen, in plaats van gehaaste volwassenen met dreinende, zeurende kinderen die nergens aan mogen komen. In een speelgoed winkel! Elke Playdoh unboxing video op Youtube wordt bekeken door een paar miljoen kleuters. Dat kan ook live! Maak je merk weer onderscheidend door gebruik te maken van je echte kracht en zorg dat kinderen weer Intertoys fans worden.

Zet alle dozen in het magazijn, hang een giga-voorraad Spinners bij de kassa voor de directe verkoop en laat alles groter dan een schoenendoos lekker thuisbezorgen.

Ja, ik snap best dat dit een lastig verhaal is naar alle franchise-ondernemers. Maar kijk nog eens goed naar die stapel dino’s in het schap.  En vraag je als Chief Executive Play Officer van Intertoys dan af, of  het niet de hoogste tijd is om echt te veranderen voordat je verdwijnt.

Vriendelijke groeten,
Kitty

 

 

Er kunnen geen opmerkingen (meer) geplaatst worden.